Najlepsze są auta z Niemiec. Ale lepsze z Japonii...

Ocena atrakcyjności poszczególnych marek nie jest łatwą sprawą. Na zadowolenie klienta składa się wiele różnych czynników.

Lepsze auto z Japonii...
Lepsze auto z Japonii...Informacja prasowa (moto)

Producenci samochodów chwalą się przeważnie wynikami sprzedaży, ale te nie zawsze są dobrym wyznacznikiem zadowolenia klienta czy szeroko pojętej jakości produkowanych aut.

W 2001 roku niemiecki automobilklub ADAC pokusił się o przeprowadzenie szczegółowego badania tamtejszego rynku motoryzacyjnego. Postanowiono oceniać poszczególnych producentów przez pryzmat wizerunku marki, zadowolenia klientów, rankingów niezawodności czy stosowanych rozwiązań technologicznych. W ten sposób zrodziła się najpełniejsza analiza niemieckiego rynku motoryzacyjnego - zestawienie ADAC Auto-MarxX.

Którzy z producentów uzyskali najwyższe noty w najnowszym rankingu z maja 2011 roku?

Cenią niemieckie...

W klasyfikacji generalnej najlepszych producentów na pierwszym miejscu uplasował się Mercedes. Drugie miejsce - ex aequo - przypadło w udziale markom Audi i BMW. Na najniższym stopniu podium sklasyfikowano Volkswagena, zaraz za nim znalazło się Volvo. Piąte miejsce przypadło marce Skoda, szóstą pozycję zajęło Porsche. Dalej uplasowały się też kolejno: Toyota (7. miejsce), Mitsubishi (8. miejsce) i Honda (9. miejsce). Pierwszą dziesiątkę zestawienia - ex aequo - zamykają marki Seat i Subaru.

Najwyżej oceniona włoska marka - Alfa Romeo - uplasowała się na 17. pozycji. Zaraz za nią - na 18. miejscu - sklasyfikowano również pierwszego w zestawieniu producenta rodem z Francji - markę Citroen.

W kategorii "wizerunek producenta" najwyżej oceniono Audi. Najgorzej wypadły: Saab, Citroen i Chrysler. Po przejęciu firmy przez chiński koncern Geely w Niemczech podupadł również wizerunek Volvo. Jeśli wierzyć suchym liczbom, marka oceniana jest dziś na równi z Hondą.

INTERIA.PL

Samochody z Ingolstadt zwyciężyły również w zestawieniu dotyczącym jakości produktów opracowanym na podstawie raportów ADAC, TUV i Dekra. Za najbardziej awaryjne marki uznano Chevroleta, Alfa Romeo, Land Rovera i Chryslera.

Za markę o największej sile rynkowej uznano Volkswagena. Producentem o najbardziej proekologicznym nastawieniu okrzyknięto Skodę. W kategorii bezpieczeństwo czynne i bierne ponownie zwyciężył Mercedes (na drugim końcu skali znalazły się: Suzuki, Fiat, Smart, Chevrolet i Daihatsu).

... wolą japońskie

Co ciekawe - w bardzo istotnej kategorii - zadowolenie klienta - zwycięstwo nie przypadło żadnemu producentowi z Niemiec.

Na pierwszym miejscu sklasyfikowano japońskie Subaru. Pozostałe miejsca również zdominowały samochody z Kraju Kwitnącej Wiśni. Na drugim miejscu uplasowało się Mitsubishi. Trzecia lokata przypadła Hondzie, zaraz za podiom - ex aequo z Volvo i Jaguarem - znalazła się Toyota.

Z zestawienia wynika, że na rodzimym rynku - przynajmniej według ekspertów ADAC - wciąż niepodzielnie panują marki niemieckie. Zastanawiającym może być jednak fakt, że w najbardziej miarodajnej kategorii - poziomu zadowolenia klientów - niemieckie marki zdeklasowane zostały przez producentów z Japonii. Dlaczego więc - skoro w ocenie ADAC - najlepsze pojazdy produkuje Mercedes, Audi, BMW i Volkswagen, niemieccy klienci zdecydowanie bardziej cieszą się z posiadania subaru, mitsubishi, hondy, volvo czy toyoty?

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas