Najlepsza czwórka na świecie!
Organizowany każdego roku konkurs "Car of the Year" jest niezwykle ważny dla wszystkich producentów. Zdobycie tego prestiżowego tytułu daje świetną okazję do promocji. Oficjalnie można pochwalić się zbudowaniem najlepszego auta na świecie.
Jednak tego typu konkursy rozgrywane są nie tylko w przypadku samochodów osobowych.
Na uroczystej gali inauguracyjnej 63. salon pojazdów użytkowych w Hanowerze poznaliśmy zwycięzców najbardziej prestiżowych konkursów w samochodowej "wadze ciężkiej". Nagrody wręczono zdobywcom tytułów: "International Bus of the Year", "International Pickup of the Year", "International Truck of the Year" i "International Van of the Year".
Zasady wyboru najlepszego pojazdu w swojej klasie są identyczne, jak w przypadku "Car of the Year". W jury zasiadają dziennikarze branżowi z kilkudziesięciu krajów. Ocenianych jest wiele kwestii wpływających na komfort, bezpieczeństwo, funkcjonalność, koszty eksploatacji czy wpływ na środowisko. Każdy dziennikarz, w określonej kategorii, ma do przyznania określoną liczbę punktów - nagrodę otrzyma ten pojazd, który zdobędzie ich najwięcej.
Prestiżowy tytuł "International Truck of the Year 2011" otrzymał mercedes atego hybrid - lekka ciężarówka o dopuszczalniej masie całkowitej do 18 ton, wykorzystywana głównie do transportu na krótsze odległości. Mercedes zdetronizował tym samym Scanię, której ciągniki siodłowe klasy R zdobyły tytuł w zeszłym roku.
W kategorii autobusów tytuł pojazdu roku zdobył miejski VDL berkhof citea CLF 120. Jury złożone z 19 dziennikarzy motoryzacyjnych doceniło holenderski autobus głównie za wysoką jakość wykończenia oraz lekką konstrukcję, która pozytywnie wpływa zarówno na ładowność, jak i zużycie paliwa. Konkurs "International Bus of the Year" w przeciwieństwie do innych konkursów branży transportowej rozgrywany jest raz na dwa lata, na przemian z "International Coach of the Year", w którym dziennikarze wybierają najlepszy autokar roku.
24 osobowe jury, za najlepszego vana 2011 roku uznało fiata doblo. Pojazd doceniony został m.in. ze względu na niezwykle bogatą - nie oferowaną przez konkurencję - liczbę wariantów. Auto dostępne jest z aż 10 typami nadwozia (różniącymi się m.in. długością płyty podłogowej), a także z pokaźną paletą jednostek napędowych (wśród nich są też warianty: elektryczny i z napędem CNG). W sumie klient Fiata może więc wybierać aż z 500 wersji, co daje mu idealne możliwości dopasowania pojazdu do własnych potrzeb.
W tym roku, po raz pierwszy przyznano też tytuł w kategorii najlepszego pickupa. W historii chlubnie zapisał się Volkswagen - tytuł "International pickup of the Year 2011" zdobył model amarok.