Najciekawsze hybrydy na rynku

Coraz więcej producentów ma w swojej ofercie samochody hybrydowe. Przedstawiamy listę najciekawszych i najbardziej przystępnych cenowo z nich.

Hyundai Ioniq Hybrid
Hyundai Ioniq HybridInformacja prasowa (moto)

Napęd hybrydowy to swego rodzaju łącznik, między silnikami spalinowymi, a elektrycznymi, które od lat uważane są za przyszłość motoryzacji. Obecnie niemal każdy producent ma w swojej ofercie model oferujący ten alternatywny rodzaj napędu.

Do wyboru mamy auta hybrydowe, stworzone głównie z myślą o oszczędzaniu, a także takie, w których duży nacisk został położony na świetne osiągi. Dostępne są również hybrydy plug-in, a więc takie, dające możliwość ładowania akumulatorów z gniazdka, dzięki czemu, pokonując niewielkie odległości, możemy poruszać się korzystając tylko z energii elektrycznej.

Największą wadą samochodów hybrydowych jest ich, nadal wysoka, cena. Rośnie ona dodatkowo, jeśli interesuje nas model oferujący świetne osiągi, albo możliwość ładowania baterii z gniazdka. W ich przypadku, aby móc oszczędzać, trzeba wydać naprawdę dużo. Przyjrzyjmy się więc bliżej najbardziej przystępnym cenowo samochodom hybrydowym - kompaktowym i klasy średniej, nastawionym przede wszystkim na niskie zużycie paliwa.

DS 5 Hybrid4

DS 5 Hybrid4Informacja prasowa (moto)

Największy model ekskluzywnej submarki Citroena występuje w hybrydowej wersji, mającej bardzo ciekawą konfigurację. Pod maską, zamiast najczęściej spotykanego, silnika benzynowego, znajdziemy 2-litrowego turbodiesla (163 KM). Natomiast motor elektryczny (27 KM) umieszczono z tyłu i napędza on tylną oś, czyniąc z DS 5 Hybrid4 samochód z napędem na wszystkie koła. Słabym ogniwem całego układu jest skrzynia biegów - zautomatyzowana przekładnia działa w sposób typowy dla tego typu konstrukcji - przełożenia wybierane są powolnie i z zauważalnym szarpnięciem. Wadą tego modelu jest również dość wysoka cena - 180 700 zł. Rozpędza się on do 100 km/h w 8,6 s, a jego średnie zużycie paliwa to 3,9 l/100 km.

Ford Mondeo Hybrid

Ford Mondeo HybridInformacja prasowa (moto)

Najnowsza generacja Forda Mondeo dostępna jest po raz pierwszy w wersji hybrydowej. Wykorzystuje ona najczęściej spotykaną konfigurację - benzynowy silnik wolnossący (w tym wypadku 2-litrowy), który współpracuje z motorem elektrycznym i przekazują one moc (maksymalnie 187 KM) na przednie koła za pośrednictwem bezstopniowej skrzyni e-CVT. Wadą takiej przekładni jest jednostajny, irytujący dźwięk silnika podczas przyspieszania. Mondeo Hybrid rozpędza się do 100 km/h w 9,2 s, a średnie zużycie paliwa producent określa na 4,2 l/100 km. Ceny tej wersji zaczynają się od 130 850 zł.

Hyundai Ioniq

Hyundai Ioniq HybridInformacja prasowa (moto)

Najnowszy model Hyundaia, to ważny krok dla koreańskiego producenta. Ioniq to samochód dostępny tylko i wyłącznie w ekologicznych wersjach - hybrydowej, hybrydzie plug-in oraz elektrycznej. Do napędu tej pierwszej wykorzystano silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa 1.6 GDI o mocy 105 KM oraz motor elektryczny mający 43,5 KM.

Niewątpliwym wyróżnikiem modelu Ioniq jest skrzynia biegów. W przeciwieństwie do konkurentów, zamiast przekładni bezstopniowej, zastosowano skrzynię dwusprzęgłową. Przedstawiciele Hyundaia otwarcie mówią, że zależało im na zapewnieniu jak największej przyjemności z jazdy. Dzięki temu mamy wrażenie poruszania się samochodem z klasycznym napędem i skrzynią, ale mającym dodatkowy zastrzyk mocy. Ioniq rozpędza się do 100 km/h w 10,8 s.

Hyundai IoniqInformacja prasowa (moto)

Podczas projektowania tego modelu Hyundai położył naciskna wiele elementów, które wpływają na ograniczenie zużycia paliwa. Efektem jest bardzo niski współczynnik oporu powietrza (Cx 0,24) oraz niska masa własna (między innymi dzięki wykorzystaniu aluminium).

Średnie zużycie paliwa Hyundaia Ioniqa to 3,4 l/100 km, a jego ceny zaczynają się od 99 900 zł.

Lexus CT 200h

Lexus CT 200hInformacja prasowa (moto)

Luksusowy kompakt japońskiego producenta dostępny jest wyłącznie jako samochód hybrydowy. Pod jego maską znajdziemy dobrze znany układ napędowy z Toyoty Prius poprzedniej generacji. Składają się nań wolnossący silnik benzynowy 1,8 l (99 KM) oraz motor elektryczny. Łączna moc układu to 136 KM, które trafiają na przednie koła za pośrednictwem bezstopniowej skrzyni biegów e-CVT. Jej zaletą jest możliwość najbardziej optymalnego dobrania obrotów silnika do danej sytuacji, ale wadą jednostajny i niezbyt przyjemny dźwięk podczas przyspieszania. W efekcie samochód wydaje się wolniejszy, niż jest w rzeczywistości (sprint do 100 km/h trwa 10,3 s). Średnie zużycie paliwa to 3,6 l/100 km. Ceny tego modelu zaczynają się od 124 200 zł.

Lexus IS 300h

Lexus IS 300hInformacja prasowa (moto)

Sedan klasy średniej dostępny jest tylko w dwóch wersjach silnikowych - doładowanej benzynowej (200t) oraz właśnie hybrydowej (oznaczenie 300h). Do jego napędzania służy 2,5-litrowy, benzynowy silnik o mocy oraz motor elektryczny, które oferują w sumie 223 KM. Hybrydowy Lexus przyspiesza do 100 km/h w 8,3 s. Tym, co nie każdemu przypadnie do gustu, jest bezstopniowa przekładnia e-CVT, podczas przyspieszania utrzymująca silnik na jednostajnych obrotach, co przeszkadza niektórym kierowcom. Średnie zużycie paliwa Lexusa IS 300h to 4,2 l/100 km, a jego ceny zaczynają się od 155 900 zł.

Toyota Auris Hybrid

Toyota Auris HybridInformacja prasowa (moto)

Kompaktowy model Toyoty bardzo chętnie kupowany jest właśnie w wersji hybrydowej. Wykorzystuje ona układ napędowy z Priusa poprzedniej generacji (ten sam, co Lexus CT 200h), a więc 1,8-litrowy silnik benzynowy (99 KM) oraz motor elektryczny, co daje sumaryczną moc 136 KM. Sprint do 100 km/h trwa 10,9 s, ale towarzyszy mu drażniący dźwięk silnika - efekt zastosowania, jak w każdej hybrydzie japońskiego producenta, bezstopniowej przekładni. Średnie zużycie paliwa Toyoty Auris Hybrid to 3,5 l/100 km, a jej ceny zaczynają się od 80 900 zł.

Toyota Prius

Toyota PriusInformacja prasowa (moto)

To już czwarta generacja flagowej hybrydy Toyoty, korzystającej z zupełnie nowego układu napędowego. Składa się on z wolnossącej jednostki benzynowej 1,8 l (98 KM) oraz motoru elektrycznego o mocy 72 KM (w sumie dostepne jest 122 KM). Toyota zdecydowała się na pozostanie przy skrzyni bezstopniowej, ale zauważalnie poprawiła ją, dzięki czemu jednostajny dźwięk silnika, towarzyszący przyspieszaniu, nie jest już tak natarczywy. Toyota Prius przyspiesza do 100 km/h w 10,6 s, a jej średnie zużycie paliwa to 3,3 l/100 km. Ceny zaczynają się od 119 900 zł.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas