Można mówić o sensacji. Obecnie to jest najczęściej kupowane auto w Europie

W lutym 2022 roku najchętniej kupowanym samochodem w Europie okazał się Volkswagen Golf. Jednak w zestawieniu dwumiesięcznym, obejmującym styczeń i luty, liderem okazuje się auto z Rumunii.

Jakie samochody najlepiej się sprzedają w 2022 roku?
Jakie samochody najlepiej się sprzedają w 2022 roku?Getty Images
Dacia Sandero jest obecnie europejskim bestselleremmateriały prasoweInformacja prasowa (moto)
  • Dacia Sandero, Volkswagen Golf i Peugeot 208 to ścisła czołówka sprzedaży
  • Duże spadki sprzedaży z powodu kryzysu półprzewodnikowego
  • Marzec zapowiada się jeszcze gorzej

Tani rumuński hatchback był najchętniej kupowanym samochodem w styczniu. Golf, który okazał się europejskim zwycięzcą całego roku 2021, w styczniu 2022 roku znalazł się dopiero na trzecim miejscu.

Trzy modele walczą o miano lidera

W lutym Sandero również radziło sobie dobrze, znajdując 14 162 nabywców, co oznacza, że sprzedaż wzrosła o 6,4 proc. (w stosunku do lutego 2021 roku). Sumaryczna sprzedaż Dacii Sandero za styczeń i luty wynosi 32 053 egzemplarze i żaden inny model nie osiągnął takiego wyniku.

W samym lutym najlepszy wynik uzyskał Volkswagen Golf (15 122 sprzedanych sztuk). Licząc jednak luty razem ze styczniem, Golf znalazł 29 661 nabywców, co dało mu trzecią pozycję w zestawieniu.

W ścisłej czołówce sprzedaży systematycznie zajmuje miejsca również Peugeot 208. Ten przedstawiciel segmentu B w lutym sprzedał się w liczbie 14 686 sztuk, a sprzedaż za dwa miesiące zamknęła się liczbą 31 013 samochodów, co w zestawieniach za styczeń, za luty i za dwa miesiące dawało Peugeotowi drugie miejsce.

Duże spadki sprzedaży

Trzeba przy tym zauważyć, że Dacia Sandero to jedyny pojazd ze ścisłej czołówki, który w stosunku do 2021 zanotował wzrosty sprzedaży. Większość modeli ma sprzedaż niższą i to wyraźnie. Przykładowo sprzedaż 4. w zestawieniu za luty 2022 roku Citroena C3 spadła o 14,1 proc, 5. Peugeota 2008 - o 27,9 proc, 6. Fiata Pandy - o 24,5 proc, 7. Renault Clio  - o 22,9 proc, a 8. Opla Corsy - o 19,9 proc.

Te spadki to głównie efekt pandemii i wywołanego przez nią kryzysu półprzewodnikowego. Co gorsza, sytuacja w marcu, w związku z rosyjską napaścią na Ukrainę, która była europejskim potentatem w produkcji wiązek przewodów, będzie jeszcze gorsza...

***

Moto flesz. Odcinek 31INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas