Modernizacja wojskowych ciężarówek pod lupą śledczych
Centralne Biuro Antykorupcyjne prowadzi kontrolę ws. podejmowania przez 12 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Toruniu decyzji o modernizacji ciężarówek Star 266 i jej realizacji.

Wydział komunikacji społecznej Biura poinformował PAP, że CBA od 10 czerwca sprawdza zamówienia na modernizację wojskowych ciężarówek.
"Sprawdzający 12 WOG w Toruniu funkcjonariusze wydziału postępowań kontrolnych lubelskiej delegatury CBA mają trzy miesiące na zakończenie kontroli. W szczególnie uzasadnionych przypadkach szef CBA ma prawo do jej przedłużenia o kolejne sześć miesięcy" - podał Wydział. Star 226 zaprezentowany został w 1969 roku, a produkowano w latach 1973 - 2000 w Starachowicach. Jest to terenowa ciężarówka średniej ładowności, z manualną skrzynią biegów i napędem na wszystkie sześć kół.Przez cały okres produkcji wojsko otrzymało ponad 17 tysięcy egzemplarzy tego modelu.

Od 2011 roku starachowicka spółka Autobos Innovation przebudowuje Stary 266 na opracowaną we własnym zakresie wersję 266M2. Samochody otrzymują m.in. nowe silniki (Iveco), nową skrzynię biegów, skrzynię ładunkową oraz kabiny MAN. W ten sposób przebudowano do tej pory ponad tysiąc samochodów.
***