Miliony ludzi straci pracę. Mercedes, Tesla i BMW testują technologię przyszłości

Mercedes testuje technologię przyszłości i dąży do stworzenia tzw. ciemnych fabryk.
Mercedes testuje technologię przyszłości i dąży do stworzenia tzw. ciemnych fabryk.Mercedes-Benzmateriały prasowe

W skrócie

  • Producenci samochodów coraz bardziej inwestują w automatyzację fabryk, ograniczając rolę pracowników na rzecz robotów.
  • Wprowadzenie ciemnych fabryk, w których produkcja zachodzi bez udziału ludzi, staje się realną perspektywą dla firm takich jak Tesla, BMW, Hyundai i Mercedes.
  • Rosną inwestycje w roboty humanoidalne oraz nowoczesne technologie, które mają przynieść oszczędności i przewagę konkurencyjną na rynku.
  • Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu

Tesla, BMW, Hyundai czy Mercedes testują najnowocześniejsze roboty

Ramię robota przemysłowego montujące elementy wnętrza samochodu w białej karoserii na hali produkcyjnej.
Automatyzacja wkracza do fabryk produkcyjnych. Roboty szczególnie sprawdzają się przy produkcji samochodów.Mercedes-Benzmateriały prasowe

Roboty mają zostać podstawą siły roboczej w fabrykach produkcyjnych

Jesteśmy świadomi, że wciąż przed nami wiele różnych wyzwań, ale wyścig do stworzenia "dark factory" już trwa w najlepsze
powiedział Cyrus Sigari, współzałożyciel firmy inwestycyjnej UP.Partners.

Hyundai zainwestuje 21 mld dolarów w automatyzację fabryk

Przemysłowe roboty ABB przy taśmie produkcyjnej w nowoczesnej fabryce, z licznymi podzespołami elektronicznymi, monitorami i przewodami w uporządkowanym środowisku przemysłowym.
Hyundai inwestuje 21 mld dolarów w automatyzację fabryk.Mercedes-Benzmateriały prasowe

Potężne firmy inwestują w roboty humanoidalne

Chociaż badacze poczynili szybkie postępy w tworzeniu dużych modeli behawioralnych do szkolenia robotów, "ciemne fabryki”, znane również jako produkcja bez światła, pozostają nadal aspiracją. Jeszcze trochę nam brakuje do wprowadzenia pełnej produkcji bez światła. Realistycznie rzecz biorąc, nie jesteśmy jeszcze gotowi. Ale w miarę jak technologia, obliczenia i big data będą się rozwijać, na pewno tam dojdziemy. Ale jeszcze nie teraz
twierdzi Marie Szymanski, dyrektor generalna ds. rozwiązań montażowych w Atlas Copco.
Nissan Micra powraca w wielkim stylu, ale wnętrze zdradza prawdziwe korzenieinteriaINTERIA.PL