Milion francuskich diesli z systemem SCR

Układy oczyszczania spalin dają się we znaki właścicielom współczesnych diesli. Nie sposób odmówić im jednak wysokiej skuteczności.

Milion francuskich diesli z systemem SCR
Milion francuskich diesli z systemem SCRInformacja prasowa (moto)

Świetnymi wynikami pochwalić się może chociażby stosowany przez grupę PSA system SCR (selektywnej redukcji katalitycznej). Rozwiązanie zapożyczone ze świata pojazdów ciężarowych (Ad Blue) pozwala zmniejszyć emisję toksycznych tlenków azotu (NOx) aż o 90 proc!

Francuzi poinformowali właśnie, że od rynkowego debiutu diesli z systemem SCR (rodzina BlueHDI) do klientów trafiło już ponad milion egzemplarzy! Przypominamy, że pierwsze francuskie silniki wysokoprężne z układem selektywnej redukcji katalitycznej (wykorzystującym wtrysk roztworu mocznika do wydechu) trafiły do sprzedaży w 2013 roku. Jednostki spełniały normę emisji spalin Euro6 na rok przed wprowadzeniem jej w życie.

Obecnie z technologii tej korzystają wszystkie samochody koncernu PSA (DS, Citroen, Peugeot) z wysokoprężnymi jednostkami napędowymi!

Chociaż technologia wykorzystująca wtrysk mocznika do układu wydechowego wykorzystywana jest w świecie pojazdów użytkowych od wielu lat, Francuzi znacznie ją udoskonalili. Silniki z rodziny BlueHDI korzystają z około setki patentów autorstwa konstruktorów PSA.

Zasada działania SCRInformacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas