Mercedes notuje rekordowy wzrost sprzedaży
Zainteresowanie samochodami z gwiazdą na masce rośnie na wszystkich niemal rynkach, również na polskim.
Już w lipcu przekroczyliśmy granicę miliona sprzedanych aut. Nigdy wcześniej w ciągu 7 pierwszych miesięcy roku nie dostarczyliśmy klientom tylu samochodów. Około jedna czwarta tego wolumenu przypada na Klasę C w wersjach limuzyna i kombi - powiedział Ola Källenius, Czlonek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing oddziału osobowych Mercedesów.
W Polsce Mercedes jest liderem wzrostu segmentu premium - od stycznia do lipca br. zarejestrowano w Polsce 5131 osobowych aut spod znaku gwiazdy, o 21,5 % więcej niż w tym samym okresie 2014 roku. Równocześnie producent ze Stuttgartu pozostaje najchętniej wybieraną marką premium wśród klientów indywidualnych. Na czołowych miejscach plasują się m.in. klasa B (355 egzemplarzy od początku roku), CLA (593 egz.), klasa C (761 egz.), klasa S (406 egz.), klasa V (280 egz.), a także Mercedes-AMG GT (25 egz.).
W Europie Mercedes zanotował kolejny rekord sprzedaży: od stycznia do lipca przekazano klientom 457 468 aut (+ 11,3 %). Sprzedaż w Niemczech wzrosła w tym okresie o 6,0 %, do 156 569 samochodów. W samym lipcu producent dostarczył tam 24 178 pojazdów (+ 7,8 %) i obronił tym samym pozycję lidera marek premium na rodzimym rynku.
Wysoki popyt na nowe Mercedesy nie słabnie także w krajach NAFTA - w USA, Kanadzie i Meksyku sprzedaż w lipcu osiągnęła poziom 31 483 sztuk (+ 3,9 %), z czego 27 526 w USA (+ 1,2 %).
Nowy rekord liczby dostaw zanotowano w Azji - 332 377 aut sprzedanych od stycznia do lipca (+ 23,5 %) i 47 838 tylko w lipcu, gdy wzrost był jeszcze wyższy (+30,8%). W Chinach w ubiegłym miesiącu zarejestrowano 29 540 nowych Mercedesów, o 41,5 % więcej, niż przed rokiem.
Zdecydowanie większym wzięciem niż przed rokiem cieszą się również nowe odsłony smarta (71 451 aut od stycznia do lipca, +31,5%). Na głównych rynkach modelu, w Niemczech i we Włoszech, liczba jego dostaw wzrosła o ponad 50%. W sierpniu nowy smart debiutuje w Chinach, na trzecim co do wielkości rynku dla aut tej marki, a we wrześniu - w USA.