Mercedes na wtrysku

Delphi podpisała z firmą DaimlerChrysler kontrakt na skonstruowanie i dostawę kompletnego układu wtrysku paliwa common rail do silników wysokoprężnych oraz systemu zarządzania silnikiem dla stosowanych obecnie i w przyszłości silników firmy Mercedes.

article cover
INTERIA.PL

Jest to pierwszy układ wtryskowy firmy Delphi typu common rail do silników wysokoprężnych dla DaimlerChrysler i pierwszy przypadek, gdy DaimlerChrysler powierzył dostawcy całkowitą odpowiedzialność za kompletny układ, w tym oprogramowanie i kalibrację komponentów.

Pierwszy etap przedsięwzięcia obejmuje projekt zastosowania i dostawę układu wtrysku paliwa common rail do silników wysokoprężnych Delphi DCR 1600 dla samochodów osobowych. Planowane są dalsze fazy rozwoju w celu zastosowania tego rozwiązania w innym pojeździe.

- Bardzo cieszy nas fakt, że DaimlerChrysler polega na Delphi jako dostawcy tak ważnych komponentów do ich podstawowej rodziny silników wysokoprężnych. Jest to duże osiągnięcie naszego zespołu zajmującego się silnikami wysokoprężnymi, potwierdzające nasze zaawansowanie technologiczne i zaangażowanie w rozwój nowych technologii - powiedział Guy C. Hachey, wiceprezes i dyrektor działu Energy & Chassis firmy Delphi. - DaimlerChrysler bardzo dokładnie badał parametry naszych kompletnych układów oraz innowacyjność produktów. Firmę szczególnie interesowały nasze zaawansowane technologie i doświadczenie w kalibracji układów. Dzięki temu DaimlerChrysler upewnił się, że w przyszłości Delphi będzie w stanie zaproponować zaawansowane rozwiązania układów wtryskowych typu common rail do silników wysokoprężnych.

Nowy układ charakteryzuje się wysokim ciśnieniem wtrysku, poprawioną konstrukcją dysz, wysoką stabilnością hydrauliczną i ulepszonymi parametrami oprogramowania. Układ Delphi DCR 1600 zapewnia bardziej kompletne spalanie i dokładniejszą kontrolę bardzo niewielkich ilości paliwa, dzięki wprowadzeniu opcji maksymalnie pięciokrotnego wtrysku na cykl. Jedną z wielu zalet takiego rozwiązania jest obniżenie ilości NOx nawet o 30% dzięki wprowadzeniu opóźnienia początku wtrysku.

- Celem Delphi jest zrealizowanie tego zamierzenia bez pogorszenia zużycia paliwa lub wygody prowadzenia pojazdu i umożliwienie Mercedesowi uzyskania niskiego poziomu emisji cząstek stałych - powiedział Volker Barth, prezes Delphi na Europę, Bliski Wschód i Afrykę, wiceprezes Delphi Corporation.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas