Mercedes liderem segmentu premium

Rok 2020 nie był łaskawy dla dealerów. Sprzedaż nowych aut w Polsce skurczyła się aż o 22 proc. Z covidowego załamania rynku obronną ręką wyszły jednak marki premium.

Lexus LS500h AWD
Lexus LS500h AWD INTERIA.PL

Z danych CEPiK wynika, że popyt na tego typu pojazdy zmalał w ubiegłym roku w Polsce o niespełna 5 proc. Aż dwie marki z pierwszej dziesiątki pochwalić się mogą wzrostem sprzedaży. Dealerzy Audi (trzecie miejsce w zestawieniu) dostarczyli polskim nabywcom aż 15 602 nowe aut (+13,2 proc. rok do roku). Swój rezultat - o 12,5 proc. - poprawił też Lexus. Notowany na 5. miejscu zestawienia "top ten" producent z Japonii pochwalić się może ubiegłorocznym wynikiem 4450 rejestracji.

Liderem polskiego rynku premium pozostaje Mercedes z wynikiem 19 653 zarejestrowanych samochodów osobowych (nie obejmuje klasy V i pojazdów dostawczych). To o blisko 7 proc. mniej niż w roku 2019.

Zauważalnie słabszy wynik (-11,6 proc. rok do roku) zanotowało też - sklasyfikowane na drugiej pozycji - BMW. Producent z Bawarii zanotował 18 290 rejestracji (-2 409 rok do roku).

Oto najchętniej wybierane auta w Polsce

Wiemy już, ile nowych samochodów trafiło w ubiegłym roku na polskie drogi. Wynik nieco ponad 488 tys. rejestracji świadczy o skurczeniu się rynku aż o 22 proc. Które modele cieszyły się w ostatnich dwunastu miesiącach największym wzięciem wśród nabywców?

Pierwszą dziesiątkę najchętniej wybieranych w 2020 roku nowych aut w Polsce zamyka król europejskiego rynku – Volkswagen Golf. W ubiegłym roku na polskich drogach przybyły dokładnie 7342 egzemplarze kompaktowego hitu z Wolfsburga.  
Najniższy stopień podium przypadł w udziale kolejnej – modelowi Yaris. Na auto zdecydowało się w ubiegłym roku 15 379 polskich nabywców.  
Szósta pozycja należy do Toyoty RAV4. Produkowana od niespełna dwóch lat nowa, piąta już generacja japońskiego SUVa zanotowała w ubiegłym roku wynik 9587 rejestracji w Polsce.  
Octavia wyprzedziła sklasyfikowaną na drugim miejscu Corollę o 1160 egzemplarzy. Wynik Toyoty Corolli to 17 507 rejestracji. Nie jest to jednak jedyna Toyota w zestawieniu... 
Dziewiąte miejsce zajmuje trzecia w zestawieniu Toyota – model C-HR. W kraju nad Wisłą niewielki corossover pochwalić się może wynikiem 8271 rejestracji.  
Chociaż najlepiej sprzedającą się marką w 2020 roku była w Polsce Toyota, tytuł najchętniej kupowanego nowego auta trafił do Skody Octavii. Sprzedażowy hit z Mlada Boleslav zanotował w ubiegłym roku 18 667 rejestracji.  
Pierwszą piątkę najchętniej kupowanych nowych aut w Polsce zamyka kolejny z bestsellerów Skody – Fabia. Czeskie auto segmentu B zanotowało w ubiegłym roku 12 136 rejestracji.  
Miejsce ósme przypadło w udziale Renault Clio. Wprowadzenie na rynek nowej generacji w 2019 przyciągnęło zainteresowanie nabywców. 2020 rok przyniósł w Polsce wynik 8616 rejestracji. 
8774 rejestracji to wynik sklasyfikowanego na siódmej pozycji Fiata Tipo. Sprzedażowy przebój z Włoch szczególnie upodobali sobie w Polsce klienci indywidualni. 
Czwarta pozycja należy do Dacii Duster (12 967 rejestracji). Wynik uznać można za imponujący – kompaktowy SUV z Rumunii wyprzedził w rankingu popularności m.in. takie sławy, jak Renault Clio czy Volkswagen Golf! 

Trzecie miejsce rankingu najpopularniejszych samochodowych marek premium w Polsce zanotowało wspomniane już Audi.

Zaraz za podium - z wynikiem 10 926 rejestracji - sklasyfikowano Volvo. Szwedzi mówić mogą o dobrym zaskakująco rezultacie. W stosunku do roku 2019 popyt na nowe Volva zmalał w naszym kraju zaledwie o pół procenta!

Śmiało mówić też można o rosnącej modzie na samochody elektryczne. W ubiegłym roku na polskich drogach przybyło aż 158 fabrycznie nowych Tesli. To o blisko 70 proc. więcej niż dwa lata temu!

Na stałą grupę nabywców liczyć mogą dealerzy marek luksusowych. Przykładowo w ubiegłym roku w Polsce zarejestrowano aż: 58 nowych aut spod znaku Bentleya (+9,4 proc.), 53 nowe Lamborghini (+15,2 proc.) czy 31 egzemplarzy Ferrari (-11,4 proc.). W minionych dwunastu miesiącach na polskich drogach przybyło ponadto: 12 nowych Rolls-Royce’ów, 9 McLarenów, 38 Maserati i 2 Aston Martiny.

Zdecydowanie najpopularniejszą marką spośród producentów luksusowych aut sportowych pozostaje jednak Porsche. Ubiegły rok zamknął się dla niej wynikiem 1592 rejestracji (-12,6 proc.). PR

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas