Mercedes klasy E zmodernizowany

Mercedes zaprezentował gruntownie odświeżoną klasę E. Co zmieniło się w popularnym modelu przy okazji - przypadającej na połowę cyklu produkcyjnego - kuracji odmładzającej?

Mercedes klasy E
Mercedes klasy EMercedes

Z rozpoznaniem odświeżonego modelu nie powinno być większych problemów. Auto zyskało całkowicie nowy pas przedni upodabniający je do młodszego (i mniejszego) rodzeństwa.

Mercedes klasy E

Mercedes klasy EMercedes
Mercedes klasy EMercedes
Mercedes klasy EMercedes
Mercedes klasy EMercedes
Mercedes klasy EMercedes
Mercedes klasy EMercedes
Mercedes klasy EMercedes
Mercedes klasy EMercedes
Mercedes klasy EMercedes
Mercedes klasy EMercedes
Mercedes klasy EMercedes
Mercedes klasy EMercedes
Mercedes klasy EMercedes
Mercedes klasy EMercedes
Mercedes klasy EMercedes
Mercedes klasy EMercedes
Mercedes klasy EMercedes
Mercedes klasy EMercedes
Mercedes klasy EMercedes
Mercedes klasy EMercedes
Mercedes klasy EMercedes
Mercedes klasy EMercedes
Mercedes klasy EMercedes
Mercedes klasy EMercedes
Mercedes klasy EMercedes
Mercedes klasy EMercedes
Mercedes klasy EMercedes
Mercedes klasy EMercedes
Mercedes klasy EMercedes
Mercedes klasy EMercedes
Mercedes klasy EMercedes

Klasa E może się teraz pochwalić zdecydowanie spójniejszą stylistyką. To głównie zasługa zupełnie nowych reflektorów (standardowo w technologii LED). Dzięki nim (np. nawiązujące do klasy A tylne światła) można wręcz zaryzykować twierdzenie, że auto nabrało nieco młodzieżowego charakteru! Jak to zwykle przy okazji liftingów bywa, w katalogach pojawiły się też nowe kolory lakierów.

Zmiany nie ograniczają się wyłącznie do karoserii. W kabinie znajdziemy teraz m.in. nowy wyświetlacz centralny systemu MBUX o przekątnej 12,3 cala (standardowo 2 x 10,25 cala), a sam system info-rozrywki zyskał możliwość starowania z poziomu nowego touchpada na konsoli środkowej.

Wraz z odświeżoną klasą E zadebiutowała też kolejna generacja systemów wspomagających bezpieczeństwo i komfort. Wśród nich znalazł się m.in. aktywny asystent odległości (Active Distance Assist) DISTRONIC z funkcją regulacji prędkości na podstawie trasy. Dzięki informacjom o ruchu drogowym z LiveTraffic klasa E może rozpoznawać i reagować na wypadki oraz zatory drogowe, jeszcze zanim zauważy je kierowca. Po wykryciu korka (i jeśli kierowca nie zdecyduje się na inną reakcję) DISTRONIC w ramach działań zapobiegawczych zmniejsza prędkość do około 100 km/h. Nowością jest też np. aktywny asystent hamowania (Active Brake Assist) z funkcją monitorowania ruchu poprzecznego czy "pakiet parkingowy" z kamerą 360°.

Mercedes klasy EMercedes

Pierwszy raz w historii klasy E klienci mają do wyboru aż siedem odmian z napędem hybrydowym (benzynowe i wysokoprężne z napędem na tylną lub obie osie). W ofercie debiutuje np. benzynowy silnik M 254 o pojemności 2,0 l z 48-voltową instalacją elektryczną i pełniącym funkcję rozrusznika alternatorem generującym dodatkowe 15 KM i 180 Nm. W cennikach pojawi się też turbodoładowany rzędowy M 256, który również oferowany będzie wyłącznie jako miękka hybryda.

Mercedes klasy EMercedes

Przy okazji liftingu zaprezentowano też odświeżoną klasę E spod znaku AMG. Oprócz charakterystycznych zmian przypadających na całą linię modelową, auta z AMG otrzymały m.in. nowe wzory obręczy kół.

Mercedes-AMG E 53 4MATIC - oferowany jako sedan lub kombi - ma pod maską trubodoładowaną, benzynową jednostkę R6 o pojemności 3,0 l wspomaganą elektrycznym kompresorem. Standardowo motor rozwija moc 435 KM i dysponuje momentem obrotowym 520 Nm. Kierowca może też liczyć na dodatkowe 22 KM i 250 Nm za sprawą - pełniącego funkcję rozrusznika - alternatora. Sedan przyspiesza do 100 km/h w 4,5 s. Estate, czyli kombi, potrzebuje na to o 0,1 s dłużej. W obu przypadkach prędkość maksymalna to - limitowane elektronicznie - 250 km/h.

Mercedes klasy EMercedes

Odświeżona klasa E trafić ma do salonów Mercedesa latem bieżącego roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas