Mercedes klasy E zmodernizowany
Mercedes zaprezentował gruntownie odświeżoną klasę E. Co zmieniło się w popularnym modelu przy okazji - przypadającej na połowę cyklu produkcyjnego - kuracji odmładzającej?
![Mercedes klasy E](https://i.iplsc.com/0009WPCMBBPLVMJS-C322-F4.webp)
Z rozpoznaniem odświeżonego modelu nie powinno być większych problemów. Auto zyskało całkowicie nowy pas przedni upodabniający je do młodszego (i mniejszego) rodzeństwa.
Mercedes klasy E
![](https://i.iplsc.com/0009WP1OBBM75322-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0009WP1MWTFLR47P-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0009WP1L1N4N014J-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0009WP1NUJ3SQBCT-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0009WP1K6W61QKPU-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0009WP1G6P0WLAK0-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0009WP1F9VLFCG90-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0009WP1JKD3BBMAJ-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0009WP1IN6W1G7LH-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0009WP1HDVD80BKW-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0009WP1D7SFP99HM-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0009WP1CU58OQQF0-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0009WP1BSCAIMOJN-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0009WP1AMPQJHUTL-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0009WP17Y4KK7AUH-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0009WP16AD13A63V-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0009WP159WTFN17V-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0009WP13QRKMFA5U-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0009WP12UHUTMOHE-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0009WP0XQ1WJY73W-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0009WP0W9PRRJGLN-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0009WP11J53YL60I-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0009WP10SP7TNQPE-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0009WP0ZRSP5LL9H-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0009WP0VLTFLR0RS-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0009WP0QEWD6Q6ML-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0009WP0R68NM766E-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0009WP0TVEEU0HEL-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0009WP0PUURB89L9-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0009WP0SNNBL1F47-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0009WP0UGDG6HW79-C322-F4.webp)
Klasa E może się teraz pochwalić zdecydowanie spójniejszą stylistyką. To głównie zasługa zupełnie nowych reflektorów (standardowo w technologii LED). Dzięki nim (np. nawiązujące do klasy A tylne światła) można wręcz zaryzykować twierdzenie, że auto nabrało nieco młodzieżowego charakteru! Jak to zwykle przy okazji liftingów bywa, w katalogach pojawiły się też nowe kolory lakierów.
Zmiany nie ograniczają się wyłącznie do karoserii. W kabinie znajdziemy teraz m.in. nowy wyświetlacz centralny systemu MBUX o przekątnej 12,3 cala (standardowo 2 x 10,25 cala), a sam system info-rozrywki zyskał możliwość starowania z poziomu nowego touchpada na konsoli środkowej.
Wraz z odświeżoną klasą E zadebiutowała też kolejna generacja systemów wspomagających bezpieczeństwo i komfort. Wśród nich znalazł się m.in. aktywny asystent odległości (Active Distance Assist) DISTRONIC z funkcją regulacji prędkości na podstawie trasy. Dzięki informacjom o ruchu drogowym z LiveTraffic klasa E może rozpoznawać i reagować na wypadki oraz zatory drogowe, jeszcze zanim zauważy je kierowca. Po wykryciu korka (i jeśli kierowca nie zdecyduje się na inną reakcję) DISTRONIC w ramach działań zapobiegawczych zmniejsza prędkość do około 100 km/h. Nowością jest też np. aktywny asystent hamowania (Active Brake Assist) z funkcją monitorowania ruchu poprzecznego czy "pakiet parkingowy" z kamerą 360°.
![](https://i.iplsc.com/0009WPCPF5HW78LB-C322-F4.webp)
Pierwszy raz w historii klasy E klienci mają do wyboru aż siedem odmian z napędem hybrydowym (benzynowe i wysokoprężne z napędem na tylną lub obie osie). W ofercie debiutuje np. benzynowy silnik M 254 o pojemności 2,0 l z 48-voltową instalacją elektryczną i pełniącym funkcję rozrusznika alternatorem generującym dodatkowe 15 KM i 180 Nm. W cennikach pojawi się też turbodoładowany rzędowy M 256, który również oferowany będzie wyłącznie jako miękka hybryda.
![](https://i.iplsc.com/0009WPCUTSH30RTW-C322-F4.webp)
Przy okazji liftingu zaprezentowano też odświeżoną klasę E spod znaku AMG. Oprócz charakterystycznych zmian przypadających na całą linię modelową, auta z AMG otrzymały m.in. nowe wzory obręczy kół.
Mercedes-AMG E 53 4MATIC - oferowany jako sedan lub kombi - ma pod maską trubodoładowaną, benzynową jednostkę R6 o pojemności 3,0 l wspomaganą elektrycznym kompresorem. Standardowo motor rozwija moc 435 KM i dysponuje momentem obrotowym 520 Nm. Kierowca może też liczyć na dodatkowe 22 KM i 250 Nm za sprawą - pełniącego funkcję rozrusznika - alternatora. Sedan przyspiesza do 100 km/h w 4,5 s. Estate, czyli kombi, potrzebuje na to o 0,1 s dłużej. W obu przypadkach prędkość maksymalna to - limitowane elektronicznie - 250 km/h.
Odświeżona klasa E trafić ma do salonów Mercedesa latem bieżącego roku.