Mercedes klasy A po face liftingu

Kompaktowy hatchback Mercedesa został poddany kosmetycznym zmianom, a wersja AMG otrzymała dodatkowy zastrzyk mocy.

Obecny od 2012 roku na rynku Mercedes klasy A został poddany właśnie drobnym zmianom. Najbardziej w oczy rzuca się oczywiście nowy, zielony lakier, ale zmieniono również nieco zderzak oraz grill, a opcjonalnie dostępne są teraz w pełni LEDowe reflektory.

We wnętrzu znajdziemy nowe zegary (znane już z modeli CLA i GLA), zmieniony system multimedialny (z większym, 8-calowym ekranem) oraz kilka nowych przełączników oraz wzorów tapicerek.

Kilka nowości pojawiło się również pod maską. Mercedes klasy A dostępny będzie teraz z nową, bazową jednostką benzynową (oznaczenie A 160) o mocy 102 KM. Zmiany nastąpiły również na drugim końcu spektrum - w odpowiedzi na niedawno zaprezentowane Audi RS3, Mercedes postanowił wzmocnić swoje topowe A 45 AMG. Zamiast 360 KM wersja ta oferuje 381 KM (Audi "tylko" 367 KM) i rozpędza się do 100 km/h w 4,2 s (o 0,4 s szybciej niż poprzednio i o 0,1 s szybciej niż RS3).

Reklama

Pozostałe wersje silnikowe klasy A pozostały bez zmian. Do wyboru są benzyniaki A 180 (122 KM), A 200 (156 KM), A 220 (184 KM) oraz A 250 (211 KM lub 218 w nowej wersji Sport). Diesle natomiast to A 160d (90 KM), A 180d (109 KM), A 200d (136 KM) oraz A 220d (177 KM). Warto przy okazji zauważyć zmianę nomenklatury - zamiast oznaczeń "CDI" w przypadku diesli, Mercedes zdecydował się na prostą literę "d".

Kolejną nowością jest możliwość wyposażenia klasy A w system Dynamic Select, który pozwala dostosować działanie silnika, skrzyni biegów, zawieszenia, układu kierowniczego oraz klimatyzacji do potrzeb kierowcy. Dostępne są tryby Comfort, Sport, Eco oraz Individual. Za dopłatą otrzymamy również amortyzatory ze zmienną siłą tłumienia (tryb komfortowy lub sportowy).

Odświeżonego Mercedesa klasy A będzie można zamawiać od 3 lipca, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów we wrześniu. Nie znamy jeszcze cen, ale ponieważ pojawi się nowa, bazowa wersja, możemy spodziewać się, że startować będą z nieco niższego, niż obecnie pułapu. Najtańsza klasa A sprzed liftingu to A 180, kosztująca 92 100 zł.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy