Mercedes i Ford opuszczają Rosję. Podobnie jak Toyota, Volkswagen i inni

​Kolejni producenci samochodów decydują się na całkowite i definitywne zakończenie zaangażowania na rynku rosyjskim. Do Volkswagena, Toyoty, Nissana i Renault dołączają Mercedes i Ford, podobny krok rozważa Kia.

Zawieszona w marcu produkcja Fordów Transitów w Rosji już nie zostanie wznowiona
Zawieszona w marcu produkcja Fordów Transitów w Rosji już nie zostanie wznowionaGetty Images

Ford ogłosił, że opuści Rosję, jak tylko sfinalizuje umowę sprzedaży 49 proc. akcji spółki jont-venture Sollers Ford.

Koniec rosyjskiego Forda Transita

Akcje Forda zostaną przekazane spółce po cenie nominalnej. Amerykański koncern dodał, że umowa zawiera 5-letnią opcję odkupu udziałów, jeśli "globalna sytuacja ulegnie zmianie". Czytaj: Rosja z państwa terrorystycznego stanie się krajem cywilizowanym. Tylko czy ktoś w to jeszcze wierzy?

Ford, podobnie jak inni producenci, zawiesił produkcję w Rosji w marcu, po rosyjskiej inwazji na Ukrainę. Ford Sollers posiada zakład w Jełabudze w Tatarstanie, w którym przed wojną produkowała dostawcze Fordy Transity. Wcześniej, do 2019 roku, firma miała jeszcze dwie inne fabryki, w których produkowano samochody osobowe. Ta produkcja została zakończona ze względów biznesowych.

Mercedes wycofuje się z Rosji

Decyzję o całkowitym wycofaniu z rynku rosyjskiego podjął również Mercedes. Rosyjski oddział koncernu zostanie sprzedany sieci dealerskiej o nazwie Awtodom.

Z Rosji całkowicie wycofało się już Renault, co w trudnej sytuacji postawiło AwtoWAZ, czyli producenta Łady. Podobną decyzję podjął Nissan. Z Rosji zamierza wycofać się również Toyota, a Volkswagen szuka inwestora, który przejmie jego fabrykę w Kałudze.

***

Ile - tak naprawdę - kosztuje elektromobilność?INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas