Mercedes-AMG GT R Roadster - bez dachu na tor
Najbardziej ekstremalna odmiana modelu AMG GT debiutuje właśnie jako kabriolet. Ale chętni na niego powinni się spieszyć.
Mercedes-AMG GT dostępny jest w kilku wersjach mocy, ale odmiana R jest na ich tle szczególna. Oprócz najmocniejszej inkarnacji 4-litrowego, podwójnie doładowanego V8 (585 KM, 700 Nm) model ten zestrojono z myślą o częstym odwiedzaniu toru wyścigowego. Nic więc dziwnego, że do tej pory mogliśmy kupić tylko wersję coupe.
Może też z tego powodu Mercedes postanowił ograniczyć liczbę wyprodukowanych AMG GT R Roadster - powstanie jedynie 750 egzemplarzy tego auta.
Pomimo otwartego, a więc cięższego i mniej sztywnego nadwozia, model ten powinien dobrze czuć się na torze wyścigowym. Wyposażono go w adaptacyjne zawieszenie, elektronicznie sterowaną blokadę tylnego dyferencjału oraz skrętną tylną oś. Podczas szybkiej jazdy docenimy też aktywną aerodynamikę, na którą składają się regulowane wloty powietrza z włókna węglowego, umieszczone w podwoziu. Z tyłu natomiast nie mogło zabraknąć wydatnego dyfuzora oraz dużego, stałego "skrzydła".
Mercedes-AMG GT R Roadster przyspiesza do 100 km/h w 3,6 s, a jego prędkość maksymalna to 317 km/h. To jedynie o 0,1 s gorzej i o 2 km/h wolniej, niż odmiana coupe.