Mercedes-AMG GLE 63 - mocarny SUV

Premiera ekstremalnej odmiany nowej generacji GLE była tylko kwestią czasu. Jak zwykle dywizja AMG nie zawiodła i efekt ich prac ucieszy każdego fana "przesadzonych" samochodów.

Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+
Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+Mercedes

Model otrzymał cechy typowe dla pojazdów spod znaku AMG, jak np. charakterystyczną osłonę chłodnicy z pionowym, chromowanym, ożebrowaniem czy dodatkowy pakiet ospoilerowania (splittery, osłony progów). Wzmocnioną wersję S odróżnić można m.in. po większych, 21-calowaych, obręczach kół. Standardowo Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+ porusza się na 20-calowych kołach.

Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+

Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+Mercedes

Pod maską obu pojazdów pracuje benzynowy, podwójnie doładowany V8 o pojemności niespełna 4,0 l. Wzorem większego modelu jednostka korzysta również z alternatora-rozrusznika mogącego też pełnić rolę elektrycznego "doładowania". Wciskając pedał gazu do oporu kierowca może liczyć na dodatkowe 22 KM i aż 250 Nm! Sama jednostka benzynowa, w zależności od wersji, osiąga maksymalną moc 571 KM (GLE 63) lub 612 KM (GLE 63 S).

Silnik spalinowy ma aluminiowy blok, bezpośredni wtrysk paliwa i dwie turbosprężarki umieszczone pomiędzy głowicami. Taka architektura zapewniać ma jak najszybszą reakcję na gaz. Dla oszczędności paliwa wyposażono go również w - działający w zakresie od 1000 do 3250 obr./min - układ odłączania cylindrów. Gdy komputer sterujący uzna to za stosowne, może dezaktywować wtrysk i zapłon w cylindrach nr dwa, trzy, pięć i osiem.

Słabsza odmiana oferuje maksymalny moment obrotowy 750 Nm (2250-5000 obr./min), co przekłada się na sprint do 100 km/h w 4 s. Model z literką "S" generuje aż 850 Nm (2500-4500 obr/min) i rozpędza się do setki w 3,8 s. Prędkość maksymalna to odpowiednio: 250 km/h i 280 km/h. W obu przypadkach granice wyznacza elektronika, więc klienci mają tu pewne pole do popisu...

Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+Mercedes

Układ przeniesienia napędu składa automatycznej przekładni AMG SPEEDSHIFT TCT 9G. Wariant S, oprócz takich trybów pracy jak np. "sport" czy "sport+", wyposażony został również w funkcję "race". Napęd trafia na obie osie za pośrednictwem sterowanego elektronicznie układu 4MATIC+. Rozdział momentu obrotowego zależy m.in. od wybranego trybu kontroli trakcji (do wyboru są trzy) czy warunków na drodze. Standardowe wyposażenie obu wersji obejmuje elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy tylnej osi z blokadą.

Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+Mercedes

Bez żadnych dopłat klienci otrzymają również adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne i aktywne stabilizatory obydwu osi. Dzięki pneumatyce auto można podnieść (o 55 mm) lub opuścić (o 10 mm) w zależności od wybranego trybu jazdy.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas