Mazda znowu idzie pod prąd. Zaprezentowała auto z niezwykłym napędem

Mazda zaprezentowała koncepcyjny model kompaktowego auta sportowego o nazwie Iconic SP. Oprócz świetnego wyglądu szczególną uwagę zwraca napęd auta.

Mazda zaprezentowała koncepcyjny model auta sportowego.
Mazda zaprezentowała koncepcyjny model auta sportowego.materiały prasowe

Mazda wyrobiła sobie opinię producenta, który zawsze podąża we własnym kierunku. Jednym z przykładów może być tutaj model CX-60, który w czasach aut o coraz mniejszych pojemnościach dostępny jest z sześciocylindrowym silnikiem Diesla, czy dawniej - silniki rotacyjne.

Teraz japońska marka po raz kolejny pokazała, że ma swoją własną wizję przyszłości motoryzacji. Na targach Japan Mobility Show zaprezentowała koncepcyjny model kompaktowego auta sportowego - Iconic SP. Marka deklaruje, że auto zostało zaprojektowane z myślą o dostosowaniu się do nowej ery i odpowiadaniu na emocje klientów, którzy "kochają samochody".

Mazda Iconic SP - koncept auta sportowego

Samochód prezentuje się świetnie. Z przodu mamy wystające ponad maskę nadkola. Co ciekawe, przednie światła są zasłaniane. Uwagę zwraca również zadarty tyły i podwójne światła w kształcie półokręgów. Całości dopełnia czerwony lakier.

Z tyłu uwagę zwracają podwójne światła o kształcie półokręgów.materiały prasowe

Jakie rozmiary ma Mazda Iconic SP?

Mazda Iconic SP ma 4 180 mm długości, 1 850 mm szerokości i 1 150 mm wysokości. Auto waży 1 450 kg. Rozkład masy to 50:50. Japoński producent zwraca uwagę, że samochód ma nisko ułożony środek ciężkości, co przekładać się ma na pozytywne wrażenia z jazdy. Mazda zwraca uwagę, że już w czasie tworzenia "szkieletu", stanowiącego podstawę modelowania, postawiono sobie za cel stworzenie auta o takich proporcjach, dzięki którym będzie mogło oferować doskonałe właściwości jezdne.

Mazda zdecydowała się na nietypowy układ napędowy

Najważniejszą kwestią w tym aucie jest jednak napęd. Mazda postanowiła, że jej koncept będzie wyposażony w silnik Wankla z dwoma rotorami. Jego rolą nie jest jednak napędzanie samochodu, ale ładowanie akumulatorów, z których energia trafi potem do silników elektrycznych.

Zdaniem producenta, silniki Wankla zasilane mogą być nie tylko benzyną, można je dostosować również do wodoru. W efekcie, jak deklaruje Mazda, możliwa jest jazda w sposób "praktycznie neutralny" pod kątem emisji dwutlenku węgla. Dodatkowo układ elektryczny może być zasilany również ze źródła zewnętrznego. Mazda deklaruje, że choć to samochód sportowy, ma zapewniać zasilanie np. w czasie wypoczynku na świeżym powietrzu.

Mazda Iconic SP

Mazda Iconic SPmateriały prasowe
Mazda Iconic SPmateriały prasowe
Mazda Iconic SPmateriały prasowe
Mazda Iconic SPmateriały prasowe
Mazda Iconic SPmateriały prasowe
Mazda Iconic SPmateriały prasowe
Mazda Iconic SPmateriały prasowe
Mazda Iconic SPmateriały prasowe
Mazda Iconic SPmateriały prasowe
Mazda Iconic SPmateriały prasowe

"Mazda zawsze będzie dostarczać pojazdy, które będą przypominać ludziom, że samochody to czysta radość i nieodzowna część ich życia" - stwierdził szef japońskiej marki, Masahiro Moro. Jednak póki co marka nie zapowiedziała produkcji seryjnej Iconic SP.

Rozwiązanie z konceptu Mazdy znajdziemy już w aucie seryjnym

Warto jednak zwrócić uwagę, że rozwiązanie zastosowane w koncepcie znalazło już zastosowanie w produkcji seryjnej. Chodzi tutaj o model MX-30 e-Skyactiv R-EV. Do napędu auto używa wyłącznie silnika elektrycznego, a ulokowany osiowo względem jednostki elektrycznej silnik Wankla pracuje jako generator ładujący baterie.

Wiózł dzieci. Wjechał pod prąd na ekspresówkęKomenda Powiatowa Policji w IławiePolicja
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas