Mazda ogłosiła świetne wyniki sprzedaży

W 2015 roku japońskiemu producentowi udało się sprzedać w Europie o 21 procent więcej samochodów, niż w roku ubiegłym.

Mazda CX-3
Mazda CX-3INTERIA.PL

Wzrost ten przełożył się na sprzedaż 211 tys. aut i oznacza, że Mazda jest jednym z najszybciej zwiększających swój udział w rynku producentów. Szczególną uwagę zwraca ostatni kwartał 2015 roku, w którym nabywców znalazło o 41 % więcej aut, niż w roku ubiegłym.

Taki wzrost zainteresowania modelami Mazdy wynika między innymi ze stałego odświeżania gamy (lifting CX-5 i 6) oraz wprowadzania nowych modeli (2, CX-3, MX-5). Warto jednak dodać, że japoński producent notuje zwiększoną sprzedaż od kilku już lat - rok 2015 był trzecim z rzędu, w którym wzrost zainteresowania jego modelami plasował się na poziomie powyżej 20 procent.

Ubiegły rok zakończył się dla Mazdy sukcesem również w Polsce. Marka kolejny rok z rzędu odnotowała wzrost sprzedaży - o 24% z wynikiem 9 335 samochodów. Dzięki temu Mazda awansowała na 14. pozycję w rankingu marek w Polsce i uzyskała 2,6% udziału rynkowego.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas