Maserati Ghibli i Quattroporte w wersji Trofeo

Pierwszym modelem z rodziny Trofeo było Levante, zaprezentowane w 2018 roku. Teraz przyszedł czas na Ghibli i Quattroporte w odsłonie Trofeo - najmocniejszej wersji, bo z silnikiem V8.

Maserati modele Trofeo
Maserati modele TrofeoInformacja prasowa (moto)

Wygląd Ghibli i Quattroporte Trofeo podkreślają elementy wzornictwa nawiązujące do wyścigów. Wloty powietrza, które znajdują się z przodu, z tyłu i na bokach, wykończone zostały włóknem węglowym o wysokim połysku. Dodatkowo te boczne otoczone są czerwoną obwódką i noszą nazwę Trofeo. Maska modelu Ghibli jest wyposażona w dwa dodatkowe otwory wentylacyjne, które odprowadzają ciepło, a jednocześnie zapewniają mocniejszy ryk. Oba sedany poruszają się na 21-calowych kołach.

Maserati modele Trofeo

Maserati modele TrofeoMaserati
Maserati modele TrofeoMaserati
Maserati modele TrofeoMaserati
Maserati modele TrofeoMaserati
Maserati modele TrofeoMaserati
Maserati modele TrofeoMaserati
Maserati modele TrofeoMaserati
Maserati modele TrofeoMaserati
Maserati modele TrofeoMaserati
Maserati modele TrofeoMaserati
Maserati modele TrofeoMaserati
Maserati modele TrofeoMaserati
Maserati modele TrofeoMaserati
Maserati modele TrofeoMaserati
Maserati modele TrofeoMaserati
Maserati modele TrofeoMaserati
Maserati modele TrofeoMaserati
Maserati modele TrofeoMaserati
Maserati modele TrofeoMaserati
Maserati modele TrofeoMaserati
Maserati modele TrofeoMaserati
Maserati modele TrofeoMaserati
Maserati modele TrofeoMaserati
Maserati modele TrofeoMaserati
Maserati modele TrofeoMaserati
Maserati modele TrofeoMaserati
Maserati modele TrofeoMaserati
Maserati modele TrofeoMaserati
Maserati modele TrofeoMaserati

Pod maską nowych modeli Trofeo znajduje się podwójnie doładowany 588-konny silnik V8 o pojemności 3,8 l, generujący 730 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Współpracuje on z 8-biegową przekładnią ZF, a całość trafia na tylną oś z samoblokującym się mechanizmem różnicowym. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 4,3 s w przypadku Ghibli oraz 4,5 s w przypadku Quattroporte. Oba modele mogą osiągnąć aż 326 km/h.

Wnętrze nowych Maserati obszyte jest skórą naturalną Pieno Fiore oraz wykończone wstawkami z włókna węglowego. Najważniejszą zmianą jednak jest nowy system informacyjno-rozrywkowy wyposażony w czterokrotnie mocniejszy procesor, dziesięciokrotnie lepszą rozdzielczość ekranu i dwukrotnie większą pojemność pamięci niż w poprzedniej wersji.

Maserati Quattroporte TrofeoInformacja prasowa (moto)

W sedanach Maserati nie zabrakło również trójkolorowego akcentu, czyli włoskiej flagi, która zdobi środkowy filar. Włoskie korzenie podczas premiery podkreśliły również kolory zewnętrzne trzech flagowych modeli Maserati: Quattroporte zostało odsłonięte w kolorze zielonym, Levante w białym, a Ghibli w czerwonym. Levante Trofeo, które zostało zaprezentowane światu w 2018 roku przeszło lifting tylnych świateł, a także zostało wyposażone w nowy system informacyjno-rozrywkowy oraz charakterystyczne elementy stylistyczne.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas