Maserati Ghibli i Quattroporte w wersji Trofeo
Pierwszym modelem z rodziny Trofeo było Levante, zaprezentowane w 2018 roku. Teraz przyszedł czas na Ghibli i Quattroporte w odsłonie Trofeo - najmocniejszej wersji, bo z silnikiem V8.
![Maserati modele Trofeo](https://i.iplsc.com/000AE83NV8IUQ907-C322-F4.webp)
Wygląd Ghibli i Quattroporte Trofeo podkreślają elementy wzornictwa nawiązujące do wyścigów. Wloty powietrza, które znajdują się z przodu, z tyłu i na bokach, wykończone zostały włóknem węglowym o wysokim połysku. Dodatkowo te boczne otoczone są czerwoną obwódką i noszą nazwę Trofeo. Maska modelu Ghibli jest wyposażona w dwa dodatkowe otwory wentylacyjne, które odprowadzają ciepło, a jednocześnie zapewniają mocniejszy ryk. Oba sedany poruszają się na 21-calowych kołach.
Maserati modele Trofeo
![](https://i.iplsc.com/000AHFDF321YQV8I-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/000AHFDE0BJSFPAA-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/000AHFDD8LCXON72-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/000AHFDCRRI8OQMW-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/000AHFDBTTKEBCRV-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/000AHFDAKD4G1OG8-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/000AHFD9F6JAPTYE-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/000AHFD8UC5QA62Q-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/000AHFD7OEXIRB9E-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/000AHFD6C4I9TB6U-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/000AHFD5CJR8VR7Q-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/000AHFD4UTNU9QXJ-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/000AHFD3XBRYIOWG-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/000AHFD2RTVX3LQ0-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/000AHFD1237UOT31-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/000AHFD04RIAXR48-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/000AHFCZTCAE4DIH-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/000AHFCY8FI9TEHA-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/000AHFCWHUVVPXL8-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/000AHFCXD5KHQA75-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/000AHFCVMQTW3O97-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/000AHFCUH8ORU1HG-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/000AHFCS2CKTHXBQ-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/000AHFCT292KOQMX-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/000AHFCQRWD3CIJ4-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/000AHFCPS2WECGB9-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/000AHFCRN6W09D3D-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/000AHFCNPYOLY05Q-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/000AHFCMU0HEJLCX-C322-F4.webp)
Pod maską nowych modeli Trofeo znajduje się podwójnie doładowany 588-konny silnik V8 o pojemności 3,8 l, generujący 730 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Współpracuje on z 8-biegową przekładnią ZF, a całość trafia na tylną oś z samoblokującym się mechanizmem różnicowym. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 4,3 s w przypadku Ghibli oraz 4,5 s w przypadku Quattroporte. Oba modele mogą osiągnąć aż 326 km/h.
Wnętrze nowych Maserati obszyte jest skórą naturalną Pieno Fiore oraz wykończone wstawkami z włókna węglowego. Najważniejszą zmianą jednak jest nowy system informacyjno-rozrywkowy wyposażony w czterokrotnie mocniejszy procesor, dziesięciokrotnie lepszą rozdzielczość ekranu i dwukrotnie większą pojemność pamięci niż w poprzedniej wersji.
![](https://i.iplsc.com/000AE83ONNAINS0N-C322-F4.webp)
W sedanach Maserati nie zabrakło również trójkolorowego akcentu, czyli włoskiej flagi, która zdobi środkowy filar. Włoskie korzenie podczas premiery podkreśliły również kolory zewnętrzne trzech flagowych modeli Maserati: Quattroporte zostało odsłonięte w kolorze zielonym, Levante w białym, a Ghibli w czerwonym. Levante Trofeo, które zostało zaprezentowane światu w 2018 roku przeszło lifting tylnych świateł, a także zostało wyposażone w nowy system informacyjno-rozrywkowy oraz charakterystyczne elementy stylistyczne.