Mandaty z przejazdów kolejowych. GITD podało adresy punktów monitoringu

W tym roku na polskich drogach pojawi się nowy rodzaj urządzeń do kontrolowania kierowców. Chodzi o systemy monitorowania wjazdu na przejazdy kolejowe przy nadawanym czerwonym świetle. Pięć takich zestawów wpiętych zostanie w system automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym CANARD. Znamy ich lokalizację.

System CANARD wyposażony zostanie w urządzenia do monitorowania przejazdów kolejowych
System CANARD wyposażony zostanie w urządzenia do monitorowania przejazdów kolejowychPiotr Kamionka/ REPORTERAgencja SE/East News

Aktualnie w skład systemu CANARD wchodzą dokładnie 524 urządzenia rejestrujące przekroczenia prędkości (w tym odcinkowe pomiary prędkości) oraz wjazd na skrzyżowanie na czerwonym świetle.  

Ile fotoradarów przybędzie w Polsce w 2023 roku?

Jak dowiedziała się Interia, plany na nadchodzące miesiące przewidują rozbudowę systemu o kilkadziesiąt nowych urządzeń. Ściślej chodzi o:

  • 39 nowych urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości,
  • 30 nowych systemów rejestrujących wjazd na skrzyżowanie na czerwonym świetle,
  • 5 nowych systemów monitorujących przejazdy kolejowo-drogowe pod kątem niestosowania się przez kierujących do sygnalizacji świetlnej. 

Gdzie staną nowe fotoradary w 2023 roku?

Jak poinformowano nas w GITD, w przypadku odcinkowych pomiarów prędkości oraz systemów "red light", wykonawcy prowadzą jeszcze prace obejmujące m.in. "ocenę techniczną możliwości wprowadzenia urządzeń w wytypowanych lokalizacjach". Oznacza to, że ostateczna lista lokalizacji pozostaje otwarta. Jej ogłoszenie możliwe będzie dopiero po zakończeniu tego etapu prac.

Wiemy natomiast, gdzie pojawią się urządzenia służące do monitorowania uczestników ruchu drogowego na przejazdach kolejowych.

Kierowcy - na tych przejazdach kolejowych będzie działać monitoring

W uzgodnieniu z Biurem Bezpieczeństwa PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz w oparciu o analizę stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego, wytypowano 5 lokalizacji podstawowych i 5 rezerwowych - poinformowało Interię GITD CANARD.

Dowiedzieliśmy się, że zakończono już prace przygotowawcze, w tym przeprowadzono wizje lokalne w terenie.

Urządzenia do monitorowania wjazdu na przejazd przy nadawanym na sygnalizatorze czerwonym świetle, z całą pewnością, staną w tym roku: 

  • we Wrocławiu (ul. Szczecińska oraz ul. Średzka),
  • w Warszawie (ul. Cyrulików), 
  • w Radomsku (ul. Piłsudskiego),
  • w Chełmcach (Chełmce - Czołowo).  

Jakie kary za wjazd na przejazd przy czerwonym świetle?

Przypominamy, że nowe taryfikatory szczególnie ostro traktują kierowców, którzy nie zachowują należytej ostrożności na przejazdach kolejowych. Nie ma się jednak czemu dziwić. Według oficjalnych informacji PKP droga hamowania składu pospiesznego składu (chociażby intercity) jadącego z prędkością 160 km/h wynosi - uwaga - 1300 metrów.  

Zgodnie z obowiązującymi taryfikatorami, za wjechanie na przejazd w czasie podnoszenia lub opuszczania szlabanów, a więc do w chwili gdy emitowane jest czerwone światło ostrzegawcze - kierowcy grozi mandat w wysokości 2 tys. zł i 10 punktów karnych. Wykroczenie objęte zostało również przepisami o tzw. recydywie. Ponowne złamanie tego przepisu w terminie krótszym niż 24 miesiące od poprzedniego (początek biegu przedawnienia warunkowany jest zapłaceniem grzywny!) kosztować będzie kierowcę już 4 tys. zł.    

***

Moto Flesz - odc. 77. Jeep Avenger już w produkcji, niemieckie korki, Ford wraca do Formuły 1Marek Wicher INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas