Luksusowe samochody z FSO już w przyszłym roku!

Samochody marek Mini i Infiniti będą wytwarzane na warszawskim Żeraniu - dowiedział się "Dziennik Gazeta Prawna". Nie jest też wykluczona produkcja modelu auta dostawczego.

Czy z FSO będą wyjeżdżały luksusowe infiniti, mini i mercedesy? / Fot: Stefan Maszewski
Czy z FSO będą wyjeżdżały luksusowe infiniti, mini i mercedesy? / Fot: Stefan MaszewskiReporter

Kanadyjska Magna, jeden z największych producentów części i komponentów samochodowych na świecie ma jeszcze w tym miesiącu podpisać stosowną umowę z ukraińskim AwtoZAZ.

Informacji "Dziennika Gazety Prawnej" nie chce komentować Janusz Woźniak, prezes FSO Żerań. Sprawy nie komentuje też Magna.

Z informacji pozyskanych od Ministerstwa Gospodarki wynika jednak, że w grę wchodzi inwestycja o wartości miliarda złotych, która ma być prowadzona w dwóch etapach: w pierwszym ma być produkowane 60 tysięcy samochodów, a docelowo produkcja ma wynieść 200 tysięcy sztuk. W pierwszym etapie do pracy ma być przyjęte 2-3 tysiące osób, a docelowo ok. 7-8 tysięcy.

W wyścigu o inwestycję Polska pokonała Austrię i Węgry. Produkcja aut na Żeraniu mogłaby ruszyć w drugiej połowie przyszłego roku. Podobno odbyła się tam już próbna produkcja niektórych elementów - czytamy w "Dzienniku Gazecie Prawnej".

Magna produkuje niektóre modele samochodów na zlecenie dużych koncernów. Obecnie zajmuje się m.in. produkcją mini countryman (na zlecenie BMW), peugeota RCZ, a także terenowego mercedesa klasy G. Ponadto Magna dostarcza Mercedesowi aluminiowe nadwozia do ekskluzywnego mercedesa SLS AMG.

W maju tego roku Magna podpisała umowę z aliansem Nissan-Renault, na mocy której będzie produkować dla Japończyków i Francuzów nowy kompaktowy model, który prawdopodobnie będzie oparty na technologii Mercedesa (m.in. cztero- i sześciocylindrowe silniki oraz platforma A i B-klasy).

Informacja prasowa (moto)

Samochód, który być może będzie nosił nazwę etherea, produkowany ma być liczbie 50 - 60 tys. sztuk rocznie, a rynku konkurować będzie m.in. z audi A3, mercedesem klasy A czy BMW serii 1.

Informacja prasowa (moto)

A skąd niemieckie rozwiązania techniczne w japońskim aucie? Mercedes rozpoczął współpracę z Nissanem-Renault, której efektem ma być nie tylko nowe auto kompaktowe, ale również nowy kompaktowy SUV, który ma być sprzedawany pod markami Mercedesa i Infiniti (ta ostatnia marka należy do Nissana). Ten samochód również może być produkowany na Żeraniu.

Fabryka FSO zakończyła produkcję ponad rok temu i od tamtej pory stoi bezczynnie. Ostatnim modelem, który produkowano na Żeraniu był chevrolet aveo.

(INTERIA/PL/PAP/IAR)

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas