Lucid Air w Europie już w tym roku. To konkurent Tesli

Pisząc o rywalizacji dwóch amerykańskich producentów samochodów elektrycznych wyższej klasy - firmy Tesla Elona Muska i dysponującej nowo ukończoną wytwórnią w Arizonie spółki Lucid - niemiecki dziennik ekonomiczny "Handelsblatt" wskazuje na jej aspekty personalne.

Peter Rawlinson przy limuzynie Lucid Air
Peter Rawlinson przy limuzynie Lucid Air Informacja prasowa (moto)

W przeddzień dokonanej we wrześniu w Kalifornii przez byłego naczelnego inżyniera Tesli, a obecnie szefa Lucid Petera Rawlinsona prezentacji luksusowej limuzyny Lucid Air, która ma być konkurencją dla Tesli S, Musk oświadczył, iż Rawlinson zaczął pracować w jego firmie, gdy prototyp modelu S był już gotowy.

Riposta Rawlinsona na tę próbę poderwania jego fachowego autorytetu brzmiała: "To człowiek, który nas nienawidzi. Elon może przecież sprawdzić, czyje nazwiska widnieją na ówczesnych patentach". Zdaniem szefa produkcji firmy Lucid Petera Hochholdingera, Musk słusznie traktuje nowego rywala poważnie, bowiem fabryka w Casa Grande w Arizonie powstała w ciągu jednego roku i wiosną mają z niej wyjechać pierwsze wersje Air. "Trzymamy się czasowego planu. Napełnia to mnie dumą" - powiedział "Handelsblattowi" Hochholdinger.

Lucid Air

Lucid Air 
Lucid Air 
Lucid Air 
Lucid Air 
Lucid Air 
Lucid Air 
Lucid Air 
Lucid Air 
Lucid Air 
Lucid Air 
Lucid Air 
Lucid Air 
Lucid Air 
Lucid Air 
Lucid Air 
Lucid Air 

Według niego, najbardziej luksusowy wariant Lucid Air zacznie być sprzedawany w USA wiosną, a w Europie przed końcem roku. Potem co kwartał pojawiać się mają kolejne, bardziej atrakcyjne cenowo warianty, będące odpowiedzią na ofertę Tesli.

Fabryka Lucid Motors w AriozonieInformacja prasowa (moto)

Zakłady w Arizonie budowano w rekordowym tempie, szybciej niż fabrykę Tesli w Europie, a ich roczną wydajność da się rychło zwiększyć z początkowych kilkudziesięciu tysięcy pojazdów do 400 tys. - twierdzi pochodzący z Bawarii Hochholdinger, który od 2016 pracował jako szef produkcji Tesli.

Większościowym udziałowcem Lucid jest saudyjski państwowy fundusz inwestycyjny, ale nie wyklucza się wejścia spółki na giełdę w celu zdobycia dodatkowych zasobów kapitałowych. Produkowany w ograniczonych ilościach superluksusowy model Lucid Air Dream z silnikiem o mocy około 1100 KM trafi do sprzedaży w USA jako pierwszy, w cenie 169 tys. dolarów. Wśród kolejnych wchodzących co kwartał na rynek modeli ma się za rok pojawić kosztujący (po potrąceniu państwowych dotacji) około 70 tys. dolarów Lucid Air Pur - bezpośredni rywal Tesli S.

Informacja prasowa (moto)

W odpowiedzi Musk obniżył w październiku cenę tej ostatniej z blisko 75 tys. do 69 420 dolarów. "Rękawica została rzucona" - napisał na twitterze nie precyzując, o kogo mu konkretnie chodzi.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas