Logo, którego nie ma

To tak niecodzienne auto, że trudno nie opisać go w naszym serwisie szczegółowo. Ma klimatyzowaną kierownicę, logo, które nie istnieje, fotele z aktywną pianką i "trójetapowe" światła.

Czy Volkswagen Concept R, który był gwiazdą zakończonego niedawno salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem trafi kiedyś do produkcji?

"Erka" Volkswagena o długość 4,16 metra, szerokość 1,78 metra i wysokość 1,25 metra wyposażona jest w umieszczony centralnie silnik V6, który osiąga moc 195 kW / 265 KM. Pozwala on na rozpędzenie roadstera od 0 do 100 km/h w czasie 5,3 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie, teoretycznie 270 km/h). I tu ciekawostka: dźwięk wydawany przez silnik można zmieniać za pomocą przycisku!

Reklama

Chromowana rama "układu oddechowego" silnika V6 oraz nowy kształt reflektorów przypominających oczy tworzą oblicze korespondujące z tradycją stylistyczną marki. Podobnie jak w Phaetonie, Touaregu i w nowym Golfie, nad reflektorami wyraźnie zaznaczone są błotniki, tworząc "brwi" i podkreślając atletyczny charakter modelu.

Patrząc z boku zauważamy płasko biegnącą linię talii, mocno podkreślone, okrągłe nadkola oraz bardzo krótki odcinek nadwozia między tylnymi kołami i zderzakiem. Tył boku jest ucieleśnieniem trójwymiarowości stylistyki.

Tył samochodu jest bardzo "muskularny". Klapa bagażnika, podobnie jak pokrywa silnika, ukształtowana jest w formie litery "V". Kształt tylnych świateł (okrągłe światło główne, trójkątny element wewnętrzny) koresponduje z kształtem reflektorów przednich. Po włączeniu tylnych świateł zapalają się po kolei trzy bloki diod, dzięki temu światło pojawia się "trójetapowo".

Wszystkie elementy informacyjne oraz obsługowe połączone są w nowe zespoły funkcjonalne. Emblemat VW na kierownicy w rzeczywistości nie istnieje, jest tylko obrazem zapisanym w pamięci monitora. Po wyłączeniu silnika, czyli przejściu w tryb stand-by, emblemat zaczyna pulsować. Zamiast tego kierowca może przysunąć lub odsunąć od siebie wykonany z polerowanego metalu blok obsługowy i informacyjny tablicy rozdzielczej wraz z kierownicą oraz blok pedałów. Mechanizm regulacji ustawień aktywowany jest elektrycznie. Pasażer, wciskając odpowiedni przycisk, może wsunąć lub wysunąć wykonaną również z polerowanego metalu podpórkę do nóg, dobierając sobie optymalną pozycję.

Fotele są amortyzowane przez ich nowy mechanizm nośny; stopień twardości amortyzowania można regulować. W pokrytych jelenią skórą fotelach zastosowano, po raz pierwszy w samochodzie sportowym, aktywną piankę, która dopasowuje się do kształtu ciała.

Jednym z najbardziej interesujących elementów tego modelu studyjnego jest tablica rozdzielcza z konsolą środkową. Wszystkie części z elementami obsługowymi i wskaźnikami oraz fragmenty (klimatyzowanej) kierownicy wykonane są z polerowanego aluminium. Główny element nośny tablicy rozdzielczej pokryty jest ciemną skórą. Na wyglądających jak turbiny wylotach dmuchawy w konsoli środkowej wyświetlana jest wybrana temperatura, którą można regulować przez ich przekręcanie.

System nawigacji, sprzęt audio, podwozie i telefon sterowane są za pomocą MMI (Multi Media Interface) umieszczonego w tunelu środkowym.

Kolejnym novum są same instrumenty. Na przykład główny wskaźnik po włączeniu zapłonu (bez użycia kluczyka, tylko przez lekkie wciśnięcie przycisku START), przechyla się w kierunku środka kokpitu. Po włączeniu przez kierowcę systemu nawigacji, główny wskaźnik wsuwa się z powrotem w zestaw instrumentów odsłaniając monitor systemu nawigacji.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: fotele | logo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy