Łódeczka wraca na rynek

Do salonów Fiata wraca model Barchetta. Produkcja małego kabrioletu zwanego pieszczotliwie "łódeczką" była zawieszenia ze względów finansowych od września ubiegłego roku.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Barchetta debiutowała na rynku już w 1995 roku. Zaprojektowany przez Fiat Centro Stile samochód bazował na płycie podłogowej Punto i produkowany był nie przez Fiata, ale fabrykę Bruno Maggiory zlokalizowaną w Chivasso.

Barchetta napędzana była 16-zaworowym silnikiem o pojemności 1747 ccm i mocy 131 KM, co pozwalało rozpędzać się do 200 km/h. Sto kilometrów na godzinę samochód osiągał po niespełna dziewięciu sekundach.

Pojazd chwalono za właściwości jezdne. Mimo napędu na przednią oś oraz braku dyferencjału o ograniczonym poślizgu (tzw. "szpery") nie było problemów z trakcją, a bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego powodowało, że Barchetta prowadziła się niczym gokart.

W 2002 roku kabriolet poddany został liftingowi. Zmieniono m.in. kształt zderzaków, dzięki czemu samochód zyskał bardziej agresywny wygląd.

Niestety, zbiegło się to w czasie z problemami finansowymi, w jakie popadła fabryka Maggiory. Głównym punktem programu naprawczego była znaczna redukcja liczącej 280 osób załogi, a w efekcie zawieszenie produkcji Barchetty.

Obecnie firma wznawia produkcję "łódeczki". Pojazd w standardzie będzie posiadał wspomaganie kierownicy, ABS, dwie poduszki powietrzne, centralny zamek, światła przeciwmgielne, elektryczne sterowanie szyb i lusterek, odtwarzacz CD, skórzaną kierownicę i lewarek zmiany biegów.

Zobacz ostatnie wydanie naszego biuletynu.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas