Lincoln Navigator po liftingu

Niedługo po debiucie nowej generacji Cadillaca Escalade konkurencyjny Lincoln prezentuje zmodernizowanego Navigatora.

Lincoln Navigator (2015)
Lincoln Navigator (2015)Lincoln

Chociaż to Navigator rozpoczął w USA modę na pełnowymiarowe SUV-y premium (jego produkcja ruszyła w 1997 roku), szybko zyskał naśladowców i zaczął przegrywać w statystykach popularności z konkurencyjnym Cadillakiem. W ostatnich latach sprzedaż modelu utrzymywała się na poziomie około 8 tys. sztuk rocznie, czyli o blisko trzykrotnie mniejszym od Escalade'a.

Podobnie jak dotychczas, Navigator będzie oferowany w dwóch wersjach rozstawu osi (526,8 cm lub 564,6 cm), z kabiną mieszczącą do ośmiu osób. Atutem modelu ma być największy w klasie uciąg - do 4 t.

Obecna, trzecia generacja Navigatora pojawiła się na rynku w 2006 roku i debiutuje właśnie w odświeżonej odsłonie. Nowy przedni pas nawiązuje stylizacją do wprowadzonych niedawno modeli MKZ i MKC, z tyłu pojawiły się w pełni LED-owe lampy, zastosowano także nowe wzory obręczy o średnicy 20 lub 22 cali.

W odpowiedz na jakościowy awans nowego Escalade'a przebudowano kokpit Navigatora - wskaźniki zastąpiły dwa wyświetlacze LCD o średnicy 4,2 cala, a naczelne miejsce na konsoli środkowej zajął 8-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego. W wersjach z pakietem Reserve uwagę zwraca wykończenie z meksykańskiego drewna ziricote, stosowanego m.in. przez lutników, a deskę rozdzielczą i fotele pokrywa naturalna skóra. Lista wyposażenia obejmuje m.in. asystenta martwego pola, aktywne zawieszenie, kamerę cofania, a także elektryczne wspomaganie, dbające o niższe zużycie paliwa.

Największa nowość drzemie jednak pod maską Navigatora. Miejsce wolnossącego silnika V8 o pojemności 5,4 litra zajęła podwójnie turbodoładowana V-szóstka o pojemności "zaledwie" 3,5 litra. Szczegółowe dane techniczne nie zostały jeszcze opublikowane, ale przedstawiciele Lincolna deklarują, że motor generuje moc co najmniej 380 KM i 582 Nm maksymalnego momentu obrotowego (V8: 314 KM oraz 495 Nm). W układzie przeniesienia napędu zastosowano automatyczną, sześciostopniową skrzynię biegów. Napęd na obie osie - w opcji.

Lincoln Navigator

Lincoln Navigator (więcej informacji)

Lincoln Navigator (2015)Lincoln
Lincoln Navigator (2015)Lincoln
Lincoln Navigator (2015)Lincoln
Lincoln Navigator (2015)Lincoln
Lincoln Navigator (2015)Lincoln
Lincoln Navigator (2015)Lincoln
Lincoln Navigator (2015)Lincoln
Lincoln Navigator (2015)Lincoln
Lincoln Navigator (2015)Lincoln
Lincoln Navigator (2015)Lincoln
Lincoln Navigator (2015)Lincoln
Lincoln Navigator (2015)Lincoln
Lincoln Navigator (2015)Lincoln
Lincoln Navigator (2015)Lincoln
Lincoln Navigator (2015)Lincoln
Lincoln Navigator (2015)Lincoln
Lincoln Navigator (2015)Lincoln
Lincoln Navigator (2015)Lincoln
Lincoln Navigator (2015)Lincoln
Lincoln Navigator (2015)Lincoln
Lincoln Navigator (2015)Lincoln
Lincoln Navigator (2015)Lincoln

Odnowiony Lincoln Navigator ma trafić do północnoamerykańskich salonów jesienią br. Poza Escalade'em będzie on konkurował z Lexusem LX, Mercedesem GL oraz Infiniti QX80.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas