Nowy Cadillac Escalade - ginący gatunek?

Cadillac zaprezentował właśnie czwartą generację Escalade'a. "Pełnowymiarowy SUV", jak nazywają Amerykanie auta tej klasy, zachował monumentalny format poprzednika, nabrał jednak szlachetności rodem z nowych limuzyn Cadillaca.

Cadillac Escalade porusza się na 20- lub 22-calowych obręczach. W pełni LED-owe reflektory należą do seryjnego wyposażenia nowego modelu.
Cadillac Escalade porusza się na 20- lub 22-calowych obręczach. W pełni LED-owe reflektory należą do seryjnego wyposażenia nowego modelu.Cadillac
Trzecia generacja Cadillaca Escalade'aCadillac

W czasach "zielonej" motoryzacji wielkie SUV-y są passe. Na szczęście nie dla wszystkich. Escalade pojawił się w USA pod koniec lat 90. jako odpowiedź na rynkowy sukces Lincolna Navigatora. I chociaż jego niewyszukana konstrukcja i wykończenie były pomostem pomiędzy starymi a nowymi modelami Cadillaca, szybko przebił swojego głównego konkurenta pod względem popularności, a na dodatek zyskał status popkulturowej gwiazdy. Uwielbiają go również tunerzy.

Nowy Escalade ma tradycyjną architekturę - został zbudowany na ramie, a zamontowany z przodu silnik napędza tylne lub wszystkie koła. Pod maską zagościła nowa V-ósemka o pojemności 6,2 litra, zasilana bezpośrednim wtryskiem paliwa. Generuje ona moc 426 KM i 623 Nm maksymalnego momentu obrotowego, przekazywanego na koła za pośrednictwem 6-biegowowego automatu, a przy niewielkim obciążeniu może pracować na 4 cylindrach. Amerykańscy inżynierowie podkreślają, że auto jest o 10 proc. oszczędniejsze od poprzednika i zauważalnie od niego lżejsze (masa własna wynosi od 2541 do 2760 kg wobec 2595-2830 kg w przypadku trzeciej generacji).

Tak jak poprzednik, Escalade będzie oferowany w dwóch wersjach nadwoziowych: standardowej i ESV, z przedłużonym rozstawem osi (w przyszłości do gamy modelu prawdopodobnie dołączy jeszcze pikap EXT). Pierwsza z nich mierzy 518 cm, a druga - 569,8 cm długości. Odległość miedzy osiami wynosi, odpowiednio, 294,6 oraz 330,2 cm. Nieznacznie dłuższe nadwozie ma ten sam co w poprzedniku rozstaw osi, wnętrze zapewnia jednak więcej miejsca na nogi (z przodu o 10,1 cm!) i nad głową (z przodu o 4 cm). Funkcjonalność kabiny zwiększa możliwość złożenia tylnych foteli w celu uzyskania zupełnie płaskiej podłogi.

Nowy Escalade bazuje na zaprezentowanych niedawno modelach Chevroleta i GMC, otrzymał jednak charakterystyczny dla Cadillaków przedni pas, więcej chromowanej biżuterii oraz nową deskę rozdzielczą. Do wykończenia kabiny użyto prawdziwego drewna oraz szlachetnych (w tym ręcznie zszywanych) materiałów, a wysoką jakość podkreśla precyzyjne spasowanie i nastrojowe oświetlenie. O skuteczne wyciszenie dbają potrójne uszczelki drzwi oraz aktywny system niwelowania hałasu Active Noise Cancellation firmy Bose (wychwytuje odgłosy we wnętrzu i emituje z głośników dźwięk o takiej samej częstotliwości i amplitudzie, lecz przesunięty w fazie).

Centralne miejsce na desce rozdzielczej zajmuje dotykowy ekran systemu multimedialnego CUE o przekątnej 8 cali. Kolejny ekran, tym razem 12,3-calowy, zastąpił tradycyjny panel instrumentów przed oczami kierowcy. Lista opcji obejmuje odtwarzacz DVD z 9-calowym wyświetlaczem dla pasażerów drugiego rzędu foteli, a także parasol bezpieczeństwa w postaci układów ostrzegających o pojazdach w martwym polu i zjechaniu z pasa ruchu oraz centralnej poduszki powietrznej, zamontowanej pomiędzy przednimi siedzeniami.

Projektanci zmierzyli się również z wstydliwym problemem Escalade'a - w USA należy on do najczęściej kradzionych aut. Z tego względu zainstalowano dodatkowe czujniki reagujące na ruch, pochylenie samochodu i wybite okno oraz system śledzenia skradzionego pojazdu o nazwie OnStar Stolen Vehicle Assistance.

Wszystkie Escalade'y będą standardowo wyposażone w adaptacyjne amortyzatory Magnetic Ride Control z dwoma trybami pracy, elektryczne wspomaganie kierownicy oraz automatyczną blokadę tylnego dyferencjału. Szerszy rozstaw kół oraz nowe zawieszenie (z przodu niezależne, z tyłu oś sztywna i układ wielowahaczowy) mają przełożyć się na lepsze prowadzenie.

Cadillac Escalade

Cadillac Escalade (2015)

Cadillac Escalade (2014)Cadillac
Cadillac Escalade (2014)Cadillac
Cadillac Escalade (2014)Cadillac
Cadillac Escalade (2014)Cadillac
Cadillac Escalade (2014)Cadillac
Cadillac Escalade (2014)Cadillac
Cadillac Escalade (2014)Cadillac
Cadillac Escalade (2014)Cadillac
Cadillac Escalade (2014)Cadillac
Cadillac Escalade (2014)Cadillac
Cadillac Escalade (2014)Cadillac
Cadillac Escalade (2014)Cadillac
Cadillac Escalade (2014)Cadillac
Cadillac Escalade (2014)Cadillac
Cadillac Escalade (2014)Cadillac
Cadillac Escalade (2014)Cadillac
Cadillac Escalade (2014)Cadillac
Cadillac Escalade (2014)Cadillac
Cadillac Escalade (2014)Cadillac
Cadillac Escalade (2014)Cadillac

Nowy Cadillac Escalade trafi do północnoamerykańskich salonów wiosną przyszłego roku. Wtedy też poznamy szczegóły dotyczące jego osiągów i zużycia paliwa. Auto będzie produkowane w Texasie.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas