Lexus UX - pierwsze pokazy i przyjmowanie zamówień

Dzisiaj rozpoczyna się przedsprzedaż pierwszego kompaktowego crossovera Lexus UX, a wraz z nią seria przedpremierowych pokazów modelu. Miejscem pierwszej prezentacji crossovera jest salon Lexus Warszawa Żerań. Przy okazji tej premiery warto przyjrzeć się temu, co oferuje nowy model Lexusa.

Lexus UX
Lexus UXInformacja prasowa (moto)

Ceny Lexusa UX w przedsprzedaży rozpoczynają się od 139 900 zł. Dla osób, które zdecydują się na zakup w ramach oferty przedsprzedażowej przygotowano również specjalne oferty na wszystkie wersje wyposażeniowe i pakiety. Cena crossovera w regularnej sprzedaży wynosi minimum 153 000 zł za benzynową wersję UX 200 i co najmniej 162 000 zł za hybrydową odmianę UX 250h. Oficjalnie samochód trafi do polskich salonów w marcu przyszłego roku.

Lexus UX jest dostępny w dwóch odmianach silnikowych. W wersji 250h crossover jest napędzany przez napęd hybrydowy 4. generacji. W skład układu wchodzą 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2 litrów i silnik elektryczny. Łączna moc takiego napędu to 180 KM, co pozwala hybrydowemu crossoverowi w wersji przednionapędowej rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 8,5 s. Według wstępnych danych średnie zużycie paliwa w takiej konfiguracji wynosi od 4,1 do 4,3 l/100 km. Samochód można wyposażyć również w inteligentny napęd na cztery koła E-FOUR, w którym tylną oś napędza dodatkowy silnik elektryczny. Tak skonfigurowany crossover przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,7 s i zużywa w cyklu mieszanym od 4,5 do 4,8 litrów paliwa na 100 km. W obu przypadkach za przenoszenie momentu obrotowego na koła odpowiada bezstopniowa przekładnia E-CVT.

Lexus UXInformacja prasowa (moto)

Źródłem napędu wersji 200h jest 4-cylindrowy, 2-litrowy silnik benzynowy o maksymalnej mocy 171 KM. W takiej wersji miejski crossover przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,2 s, a jego zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi według wstępnych danych od 5,6 do 5,8 l/100 km. Lexusa UX200 wyposażono w nową, bezstopniową skrzynię biegów Direct Shift-CVT. Zastosowano w niej nie tylko przekładnię pasową, ale również zębatą, dzięki czemu auto cechuje się lepszą dynamiką. 

Lexus UXInformacja prasowa (moto)

UX jest pierwszym kompaktowym crossoverem Lexusa, zatem samochód oparto na zupełnie nowej platformie GA-C. Cechuje się ona zwiększoną sztywnością i obniżonym środkiem ciężkości, co pozytywnie wpływa na właściwości jezdne. Samochód wyposażono również w zawieszenie bazujące na kolumnach McPhersona z przodu oraz podwójnych trójkątnych wahaczach poprzecznych z tyłu. Na uwagę zasługuje również nadwozie auta, przy projektowaniu którego zwrócono dużą uwagę na właściwości aerodynamiczne. Stąd pierwsze na świecie koła o aerodynamicznym kształcie, które zmniejszają opory i jednocześnie poprawiają chłodzenie hamulców, czy zespolone tylne światła, które zapobiegają zawirowaniom powietrza z tyłu samochodu i zwiększają pewność prowadzenia.

W podstawowym wyposażeniu Lexusa UX znalazła się najnowsza generacja pakietu zaawansowanych systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System +. W jego skład wchodzą asystent utrzymywania pasa ruchu, układ podążania pasem ruchu, system ostrzegający o zmęczeniu kierowcy, system ochrony przedzderzeniowej z wykrywaniem rowerzystów i pieszych (za dnia i w nocy), oraz układ rozpoznawania znaków drogowych. W standardzie crossover jest również wyposażony w aktywny tempomat, działający w pełnym zakresie prędkości, czujniki deszczu, automatyczną, dwustrefową klimatyzację, przednie reflektory LED czy kamerę cofania. Samochód można również wyposażyć w takie elementy jak 13-głośnikowy system audio Mark Levinson, kolorowy projektor wyświetlający dane na przedniej szybie czy system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z funkcją samodzielnego zatrzymania.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas