Volkswagen Polo kończy 50 lat. "Mały z zewnątrz. Duży w środku"

Volkswagen Polo kończy 50 lat. "Mały z zewnątrz. Duży w środku"
Volkswagen Polo kończy 50 lat. "Mały z zewnątrz. Duży w środku"Krzysztof MocekINTERIA.PL

Volkswagen Polo ma już 50 lat. Sześć generacji i dziesiątki wariantów

Srebrny samochód Volkswagen Polo z widocznymi logotypami VW i napisami na masce, stoi na kostce brukowej. Na masce widoczna jest liczba '50', co może wskazywać na rocznicę modelu.
Volkswagen Polo ma już 50 lat. Sześć generacji i dziesiątki wariantówKrzysztof MocekINTERIA.PL
Zabytkowe modele samochodów VW Polo są ustawione w dużej, jasnej hali wystawowej. Można dostrzec różnorodne wersje kolorystyczne i style samochodów, a w tle widnieje plakat z napisem '50 lat Polo' oraz motywami graficznymi.
Volkswagen umożliwił nam bezpośredni kontakt z każdą generacją modelu Polo.Krzysztof MocekINTERIA.PL

Pierwszy Volkswagen Polo to budżetowa odpowiedź na Audi 50

Klasyczny, niebieski samochód zaparkowany obok tradycyjnego domu z muru pruskiego, na tle spokojnej, zielonej okolicy.
Pierwszy Volkswagen Polo to budżetowa odpowiedź na Audi 50.Krzysztof MocekINTERIA.PL
Niebieski samochód typu hatchback stoi zaparkowany na brukowanej drodze przed ceglaną ścianą budynku. Pojazd ma prosty, klasyczny design z lat 70., z dużymi oknami i charakterystycznym tyłem.
Samochód oferował miejsce dla czterech pasażerów oraz bagażu.Krzysztof MocekINTERIA.PL
Komora silnika żółtego samochodu z odsłoniętym silnikiem, akumulatorem i innymi elementami mechanicznymi.
W podstawowej wersji Polo dysponowało mocą 40 KM.Krzysztof MocekINTERIA.PL
Wnętrze klasycznego samochodu z lat 70., z brązowymi siedzeniami i retro deską rozdzielczą. Kierownica, zegary i elementy tapicerki zachowane w oryginalnym stylu, charakterystyczne dla tego okresu.
We wnętrzu uwagę przyciągały fotele obszyte tapicerką wysokiej jakości.Krzysztof MocekINTERIA.PL

Polo II przybrało formę małego kombi. Furorę zrobiła wersja G40

Dwa klasyczne modele samochodów Volkswagen Polo, jeden w kolorze czerwonym, drugi żółtym, ustawione w przestronnej hali z widocznymi ceglastymi ścianami.
Volkswagen Polo II (po prawej) przybrał formę dwudrzwiowego, małego kombi.Krzysztof MocekINTERIA.PL
Samochód osobowy w stylu retro stoi w dużej, oświetlonej hali przemysłowej. W tle znajdują się inne klasyczne pojazdy oraz ciężkie, przemysłowe maszyny. Główna uwaga skupia się na białym aucie z czerwonymi felgami i dekoracyjnymi paskami.
Prawdziwą furorę zrobił limitowany model Polo Coupé GT40 wyposażony w 1,3-litrowy silnik z doładowaniem.Krzysztof MocekINTERIA.PL
Czarny samochód osobowy marki Volkswagen Golf II zaparkowany na ulicy. W tle widoczne są drzewa oraz ceglane budynki z dużymi oknami.
Volkswagenem Polo G40 to nie lada gratka dla miłośników klasycznych hot-hatchy.Krzysztof MocekINTERIA.PL
Klasyczny samochód Volkswagen Polo w białym kolorze z kolorowymi pasami na bokach, stoi w przestronnym, industrialnym wnętrzu na tle ceglanej ściany.
Polo II Öko-Polo spalał tylko 1,7 l oleju napędowego na 100 km.Krzysztof MocekINTERIA.PL

Polo III stanowiło stylistyczny i technologiczny przeskok

Czerwony samochód marki Volkswagen Polo z charakterystycznymi żółtymi reflektorami, umieszczony na asfaltowej nawierzchni. Pojazd posiada tablicę rejestracyjną WOB-V 123 i jest widoczny z prawej strony.
Trzecia generacja Volkswagena Polo została całkowicie przeprojektowana pod względem stylistycznym i technicznym.Volkswagen AGmateriały prasowe
Srebrny samochód Volkswagen Polo zaparkowany na placu przed budynkiem z cegły, obok kilka czarnych puf z nadrukiem 'R'.
W 1999 roku zaprezentowano produkcyjną odmianę GTI wyposażoną w 1.6 l silnik o mocy 125 KM.Krzysztof MocekINTERIA.PL
Barwna wersja Harlequin trafiła do salonów w 1995 r.
Barwna wersja Harlequin trafiła do salonów w 1995 r.Krzysztof MocekINTERIA.PL

Polo IV miało nowy wygląd i było dłuższe i szersze niż poprzednik

Volkswagen Polo w ruchu, czarna karoseria, niemiecka rejestracja, asfaltowa droga, tło rozmyte przez prędkość.
VW Polo generacji IV to przede wszystkim nowa stylistyka z zespołem czterech reflektorów.Volkswagen AGmateriały prasowe
 Czwarta generacja Polo powstała na platformie współdzielonej m.in. z Audi A2, Seatem Ibizą i Skodą Fabią.
Czwarta generacja Polo powstała na platformie współdzielonej m.in. z Audi A2, Seatem Ibizą i Skodą Fabią.Krzysztof MocekINTERIA.PL
Biały kabriolet Volkswagen Polo GTI w pomieszczeniu przemysłowym z ceglaną ścianą w tle. Samochód stoi na betonowej podłodze, podkreślając nowoczesny design i sportowy charakter pojazdu.
Prototyp GTI Cabrio od Karmanna nigdy nie trafiło do produkcji. SzkodaKrzysztof MocekINTERIA.PL

Polo V to dla wielu najlepsze Polo w historii

Piąta generacja Polo powstała na platformie PQ25. Tej samej, która posłużyła do budowy m.in. Audi A1 i Seata Ibizy.
Piąta generacja Polo powstała na platformie PQ25. Tej samej, która posłużyła do budowy m.in. Audi A1 i Seata Ibizy.materiały prasowe
Sportowa wersja GTI powróciła z jednostką 1.4 TSI o mocy aż 180 KM.
Sportowa wersja GTI powróciła z jednostką 1.4 TSI o mocy aż 180 KM.materiały prasowe
Samochód wyścigowy Volkswagen Polo R WRC w muzeum motoryzacji, otoczony innymi pojazdami. Auto prezentuje logotypy sponsorów oraz numer rajdowy, stojąc na błyszczącej posadzce w przestronnej hali z dużymi oknami.
Na wiele lat Volkswagen zdominował klasyfikację WRC. Na zdjęciu Polo WRC Sebastiena Ogiera.Krzysztof MocekINTERIA.PL
Biały samochód marki Volkswagen stoi zaparkowany na placu przed budynkiem z czerwonej cegły. Samochód ma nowoczesny design z niebieskimi akcentami i sportowymi felgami.
Volkswagen Polo R WRC to najmocniejsze Polo w historii modelu.Krzysztof MocekINTERIA.PL

Polo VI jest z nami do dzisiaj. Już nie taki "mały" i z toną gadżetów

Czerwony samochód marki Volkswagen Polo zaparkowany na kostce brukowej w otoczeniu drzew w tle.
Polo VI urosło, czyniąc z niego samochód podobny rozmiarami do Volkswagena Golfa IV generacji.Krzysztof MocekINTERIA.PL
W 2021 roku model przeszedł gruntowną modernizację. Otrzymał m.in. ostrzejsze linie karoserii.
W 2021 roku model przeszedł gruntowną modernizację. Otrzymał m.in. ostrzejsze linie karoserii.sponsorowane
Latem 2021 roku zadebiutowało nowe Polo GTI o mocy 207 KM.
Latem 2021 roku zadebiutowało nowe Polo GTI o mocy 207 KM.Karol TynkaINTERIA.PL

Volkswagen Polo od pięciu dekad stanowi przykład miejskiego auta

Klasyczny czerwony Volkswagen Polo zaparkowany w jasnym, przestronnym pomieszczeniu z ceglaną ścianą i dużymi oknami.
W momencie debiutu Polo G40 było szybsze od Golfa GTI i niemal dorównywało osiągami wersji GTI 16V.Krzysztof MocekINTERIA.PL
Czerwony, klasyczny samochód Volkswagen Polo w dobrze oświetlonym warsztacie. Auto ma sportowe felgi i lśniący lakier, co przyciąga uwagę. W tle ceglane ściany i duże okno wpuszczające dużo światła.
Polo zyskało wielkie uznanie wśród fanów przeróbek. Na zdjęciu jedyny w swoim rodzaju model z silnikiem typu boxer umieszczonym z tyłu pojazdu.Krzysztof MocekINTERIA.PL
Samochód osobowy zaparkowany przy krawężniku, w tle ogrodzenie z kamienia oraz zielone trawniki i drzewa, które tworzą spokojne tło miejskiego krajobrazu.
Polo G40 – również z 1,3-litrowym silnikiem wspomaganym kompresorem – ostatecznie trafiło na stałe do oferty.Krzysztof MocekINTERIA.PL
Samochód wyścigowy Volkswagen Polo GTI zaparkowany w przestronnej hali o surowych, ceglastych ścianach. Auto ma sportowy design i ozdobione jest licznymi naklejkami oraz logotypami sponsorów.
Motorsport w wydaniu Polo, to nie tylko WRC. Na zdjęciu model GTI CUP w specyfikacji wyścigowej.Krzysztof MocekINTERIA.PL
Samochód Volkswagen Polo w wersji harlekin, charakteryzujący się różnokolorowymi panelami karoserii, stoi w przestronnym, nowoczesnym wnętrzu z metalowymi konstrukcjami i dużymi oknami.
Polo Harlequin nawiązywało do reklamy Garbusa z 1964 roku, gdzie także pojawiało się auto z elementami w różnych kolorach.Krzysztof MocekINTERIA.PL
Czarny samochód osobowy marki Volkswagen Polo stoi w przestronnym, jasnym pomieszczeniu. Samochód jest skierowany przodem do widza. Na tle widnieje biała ściana, a na podłodze widoczne są cienie rzucane przez auto.
Uterenowione Polo Cross to jeden z pierwszych crossoverów producenta. Miał m.in. o 7 cm wyższy prześwit od klasycznego wariantu.Krzysztof MocekINTERIA.PL
Biały samochód Volkswagen Classic z widocznym logo WRC na bocznej części nadwozia. Auto stoi wewnątrz budynku z cegły, przez okno wpada światło, które odbija się na lakierze samochodu. Stylowe felgi dodają sportowego wyglądu.
Volkswagen Polo R WRC wyraźnie zaznaczał swoją przynależność do rajdowej rodzinny Volkswagena.Krzysztof MocekINTERIA.PL
Dwa samochody Volkswagen zaparkowane obok siebie na parkingu. Jeden ma wielobarwne malowanie i napisy, drugi jest tradycyjnie szary. W tle widoczne są drzewa i fragment drogi.
Rajdowe Polo R5 oraz jego cywilny odpowiednik po faceliftingu. Podobne, jednak w rzeczywistości zupełnie różne pojazdy.Krzysztof MocekINTERIA.PL
To najlepsze chińskie auto w Polsce. Kosztuje od 115 500 złINTERIA.PL