Lexus UX 300e - pierwszy "elektryk" marki

Lexus, który do tej pory skupiał się głównie na hybrydach, wpisał się właśnie w rynkowe trendy, prezentując swój pierwszy model w wersji elektrycznej.

Lexus UX 300e
Lexus UX 300eLexus

Elektryczny UX 300e, podobnie jak spalinowe wersje, bazuje na platformie GA-C. By dostosować ją do wymogów nowego układu napędowego, inżynierowie zdecydowali się zastosować dodatkowe rozpórki zwiększające sztywność. Pod maską znalazł się elektryczny silnik trakcyjny generujący 204 KM i 300 Nm. Auto napędzane jest na koła przedniej osi. Producent nie zdradził jednak osiągów.

Lexus UX 300e

Lexus UX 300eLexus
Lexus UX 300eLexus
Lexus UX 300eLexus
Lexus UX 300eLexus
Lexus UX 300eLexus
Lexus UX 300eLexus
Lexus UX 300eLexus
Lexus UX 300eLexus
Lexus UX 300eLexus
Lexus UX 300eLexus
Lexus UX 300eLexus
Lexus UX 300eLexus
Lexus UX 300eLexus
Lexus UX 300eLexus
Lexus UX 300eLexus
Lexus UX 300eLexus
Lexus UX 300eLexus

W myśl panujących standardów litowo-jonowe baterie akumulatorów umieszczono pod podłogą przedziału pasażerskiego. Ich pojemność to 54,3 kWh, co gwarantować ma zasięg na poziomie 350 km (wstępne testy w trybie WLTP; sam Lexus mówi o około 400 km). W stosunku do standardowego Lexusa, UX 300e otrzymał m.in. unikatowe - zoptymalizowane aerodynamicznie - koła i dodatkowe osłony podwozia.

Przy kierownicy znajdziemy łopatki p, za pomocą których kierowca wybierać może jeden z czterech trybów rekuperacji energii. Jednym z priorytetów inżynierów było zapewnienie jak najwyższego komfortu akustycznego. Samochody elektryczne z natury są ciche, ale UX 300e otrzymał dodatkowe wygłuszenia izolujące kabinę od odgłosów z zewnątrz, takich jak szumy wiatru czy opon. Te, po rezygnacji z tradycyjnego silnika i skrzyni biegów, stanowiły główne źródła hałasu odczuwalnego w kabinie.

Lexus UX 300eLexus

Wraz z autem klienci otrzymają specjalną aplikację na smartfony - LexusLink. Dzięki niej, z poziomu telefonu, sprawdzić można stan baterii czy zasięg auta. Będąc w stałym kontakcie z właścicielem, samochód sam poinformuje go, czy akumulatory zostały naładowane lub pomoże zaplanować kolejne ładowanie w zależności od prognozowanego sposobu eksploatacji czy cen prądu. Aplikacja umożliwia też zdalną kontrolę klimatyzacji.

Lexus UX 300eLexus

Lexus UX 300e wejdzie do sprzedaży w Chinach i Europie w 2020 roku. Z początkiem 2021 roku samochód trafi też na rynek japoński.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas