Lexus RC po kolejnym liftingu
Tym razem wygląd auta pozostał bez zmian, za to wprowadzono szereg modyfikacji czysto technicznych.
Lexus RC otrzymał sztywniejsze nadwozie, a to dzięki zastosowaniu nowych spawów punktowych w jego konstrukcji. Japońscy inżynierowie zmniejszyli również masę nieresorowaną auta, w czym pomogło użycie stali o wysokiej wytrzymałości do wykonania stabilizatora oraz wprowadzenie górnych wahaczy tylnej osi ze wzmocnionego aluminium. Japoński oddział Lexusa podkreśla, że dzięki takim zabiegom auto jest bardziej stabilne, zwinne i oferuje wyższy komfort jazdy.
Zmiany dotknęły również jednostek napędowych Lexusa RC. Turbodoładowany silnik 2.0, w który jest wyposażony model RC 300, uzyskuje maksymalne osiągi w szerszym zakresie - do 5800 obrotów. Zaś silnik elektryczny w hybrydowej odmianie RC 300h teraz lepiej reaguje na wciśnięcie gazu i zapewnia bardziej linearne przyspieszenie. Warto dodać, że w Japonii model RC dostępny jest również z 3,5-litrowym silnikiem V6.
Odświeżony Lexus RC na japońskim rynku otrzymuje też bogatsze wyposażenie standardowe. Elektryczny hamulec postojowy z funkcją hold, tempomat działający w całym zakresie prędkości, czujniki parkowania oraz asystenci martwego pola i ruchu poprzecznego z tyłu to elementy dostępne bez dopłaty. W ofercie znalazł się również nowy lakier Sonic Chrome o interesującej teksturze i metalicznym połysku. Auto można wybrać w jednym z łącznie 10 kolorów.
Barwa Sonic Chrome jest dostępna również w pokrewnym, sportowym Lexusie RC F. Od teraz ten model w standardzie dysponuje także udoskonalonymi multimediami z obsługą systemów SmartDeviceLink, Apple CarPlay i Android Auto.
Ulepszone Lexusy RC i RC F trafiły do japońskich salonów marki 17 września. Ceny modelu RC zaczynają się od 5 769 000 jenów, czyli w przeliczeniu niemal 214 tys. zł. Za sportowego Lexusa RC F trzeba natomiast zapłacić minimum 10 420 000 jenów (ok. 386 tys. zł).