Lexus najchętniej wybieraną marką premium w USA

Według danych o sprzedaży samochodów w USA w lutym tego roku, Lexus odnotował wzrost dostaw o 0,4 procent w stosunku do tego samego miesiąca ubiegłego roku, pokonując swych najważniejszych konkurentów z segmentu aut luksusowych.

Lexus LX570
Lexus LX570Informacja prasowa (moto)

W lutym 2016 Lexus dostarczył klientom 23090 samochodów, podczas gdy Mercedes-Benz sprzedał 22941 aut, odnotowując spadek o 2,9 procent, zaś BMW - 22498 przy spadku o 11 procent w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Samochody Audi znalazły 11718 nabywców - o 2,3 procent więcej, niż rok temu.

Motorem wzrostu Lexusa w Stanach Zjednoczonych były modele należące do kategorii SUV, których w stosunku do lutego 2015 sprzedano o 18 procent więcej. Rekordowy wzrost o ponad 81 procent odnotował największy Lexus LX. Sprzedaż kompaktowego crossovera Lexus NX wzrosła o 39,1 procent. Na nieco większego Lexusa RX zdecydowało się 7192 klientów - o 10,8 procent więcej, niż w lutym ubiegłego roku.

Modele NX i RX stanowią obecnie 47 procent wszystkich samochodów Lexusa sprzedawanych w USA. Wraz z wciąż chętnie kupowanym GX i niedawno zmodernizowanym LX dają one Lexusowi najsilniejszą ofertę w amerykańskim segmencie luksusowych samochodów SUV.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas