Lexus LC GT500 zastąpi RC F w wyścigach Super GT

Zespół Lexus Gazoo Racing zaprezentował wyścigową wersję modelu LC, która w przyszłym roku zastąpi Lexusa RC F w japońskich wyścigach serii Super GT.

Auto, które będzie startować w klasie GT500, zostało opracowane przez TRD (Toyota Racing Development) z myślą o nowych przepisach, wchodzących w sezonie 2017.

Wolnossący, pięciolitrowy silnik V8, który napędza seryjnego Lexusa LC 500, zastąpiono turbodoładowaną, czterocylindrową jednostką rzędową o pojemności skokowej 2000 cm³ z bezpośrednim wtryskiem paliwa, a zamiast dziesięciobiegowej przekładni automatycznej zastosowano sześciostopniową sekwencyjną skrzynię biegów.

Samochód o rozstawie osi 2750 mm waży co najmniej 1020 kg. Nadwozie o długości 4960, szerokości 1950 i wysokości 1220 mm mimo sporych modyfikacji, takich jak umieszczone na masce dwa duże wyloty powietrza chłodzącego silnik, poszerzone błotniki, duży, przestawiany tylny spoiler, zmieniony przód i tył czy aerodynamiczne nakładki progów, zachowuje charakterystyczne rysy LC.

Reklama

Jazdy próbne nowego auta rozpoczną się już we wrześniu.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy