Lexus GS F i RC F z nowym zawieszeniem

Wprowadzenie do sportowego sedana GS F i coupe RC F najnowszej generacji zawieszenia AVS o modulowanej charakterystyce przyczyniło się do zwiększenia ich stateczności prowadzenia i komfortu jazdy.

Lexus GS F
Lexus GS FINTERIA.PL

Elektroniczny układ sterujący nieustannie monitoruje i reguluje siłę tłumienia amortyzatorów każdego z kół, dopasowując ją do stanu nawierzchni z uwzględnieniem wybranych przez kierowcę preferencji. Wykorzystując szereg czujników - między innymi akcelerometr, czujnik żyroskopowy i czujniki prędkości - zawieszenie AVS poprawia komfort jazdy i stateczność prowadzenia, w szczególności na nierównych nawierzchniach, a także przyczynia się do większej stateczności przy skręcaniu.

W swym najnowszym wydaniu AVS oferuje 30 poziomów sztywności amortyzatorów (dotychczas było ich 9), które są automatycznie dobierane, by zapewnić precyzyjne dopasowanie charakterystyki zawieszenia do każdego rodzaju nawierzchni.  rzy skręcaniu następuje odpowiednie usztywnienie amortyzatorów w reakcji na obrót kierownicy, działanie siły odśrodkowej i zachowanie pojazdu, dzięki czemu samochód doskonale trzyma się obranego toru jazdy, a przechyły nadwozia są zminimalizowane. Na nierównych nawierzchniach zawieszenie staje się bardziej podatne, aby lepiej tłumić drgania i utrzymać wysoki komfort jazdy.

W pełnym pakiecie zawieszenie AVS ma siedem funkcji automatycznej regulacji sztywności amortyzatorów, między innymi przeciwdziałanie obniżaniu przodu i tyłu samochodu.  AVS wspomaga działanie funkcji odpowiedzialnych za bezpieczeństwo jazdy, ograniczając ugięcie zawieszenia przy gwałtownym hamowaniu i dynamicznym przyspieszaniu.

Szerokie możliwości modulacji charakterystyki zawieszenia AVS zostały sprzężone z działaniem zintegrowanego układu stabilizacji ruchu pojazdu (VDIM) oraz z aktualnie wybranym trybem jazdy. W ECO, NORMAL i SPORT S najważniejszy jest komfort podróżowania i stateczność prowadzenia w każdych warunkach drogowych oraz bez względu na stan nawierzchni.

Lexus RC FINTERIA.PL

W trybie SPORT S+ w maksymalnym stopniu kontrolowana jest sztywność amortyzatorów, by zapewnić stateczność ruchu samochodu. Równocześnie następuje automatyczne przełączenie układu przeniesienia napędu, elektrycznego wspomagania w układzie kierowniczym oraz układu VDIM na tryb działania odpowiedni do jazdy sportowej.

Oprócz nowego zawieszenia, oba modele otrzymały nowe kolory nadwozia: szary dla GS F i czarny dla RC F. Ten drugi ma również nowy wzór tarcz kół z lekkiego stopu: z siedmioma podwójnymi ramionami.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas