Lexus coraz mocniejszy na największym rynku motoryzacyjnym świata

Chiński rynek motoryzacyjny po latach ogromnych wzrostów zaczął się wyraźnie kurczyć. Ale ta sytuacja nie dotyczy aut klasy premium. Chińczycy nadal kochają luksusowe limuzyny i SUV-y. Sympatią darzą również Lexusa, który notuje w Państwie Środka coraz większą sprzedaż. Chiny stają się dla japońskiej marki najważniejszym rynkiem. Czy to oznacza istotne zmiany w strategii biznesowej Lexusa?

W pierwszych 7 miesiącach 2019 roku sprzedaż Lexusa na chińskim rynku wyniosła 109 933 aut, a więc wzrosła o 31%. Wielkim zainteresowaniem cieszą się hybrydy. W tym okresie z salonów marki wyjechało 37 518 aut z takim napędem, czyli o 43% więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Dzięki temu samochody hybrydowe mają 34-procentowy udział w całkowitej sprzedaży Lexusa. W Chinach Lexus oferuje 11 modeli samochodów, a 7 z nich jest dostępnych z napędem spalinowo-elektrycznym. Wysoki wzrost sprzedaży Lexus zawdzięcza przede wszystkim modelom ES, NX i RX. Nie podaje jednak dokładnych wyników dla poszczególnych aut.

Reklama

W obliczu rosnącej popularności swoich aut japoński producent coraz chętniej uwzględnia w planach potrzeby chińskich klientów. Na początku tego roku Lexus zaprezentował w Chinach model LM, czyli luksusowego minivana stworzonego specjalnie z myślą o nabywcach z Państwa Środka oraz mniejszych azjatyckich rynkach. Samochód, którego wnętrze przypomina bardziej kabinę luksusowego prywatnego odrzutowca wyposażono w 26-calowy telewizor, lodówkę oraz obszerne fotele. Wcześniej w czasie salonu samochodowego w Pekinie zadebiutowała najnowsza odsłona modelu ES. Samochód został tak ciepło przyjęty, że zdobył tytuł Auto China Car of the Year 2019. Co więcej, pierwszy w pełni elektryczny samochód Lexusa ma trafić początkowo na europejski i właśnie chiński rynek.

Chiny są obecnie najważniejszym rynkiem dla producentów aut klasy premium. Chociaż ogólna sprzedaż samochodów w Państwie Środka wyraźnie spada, ta negatywna tendencja omija luksusowe auta. Chińczycy szaleją za limuzynami i SUV-ami klasy premium, a producenci samochodów z całego świata coraz chętniej inwestują w tym państwie. Lexus, chociaż jest piątym producentem samochodów luksusowych w Chinach, w przeciwieństwie do największych konkurentów nie wytwarza swoich aut w tym kraju. Ale Japończycy mają powody, by rozważać produkcję w Państwie Środka. W kwietniu po raz pierwszy w historii Lexus sprzedał w Chinach więcej samochodów niż w USA i tym samym Chiny stały się dla niego największym rynkiem.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy