Legendarna Lancia Delta Integrale Evo może być twoja!

To prawdziwa gratka dla fanów sportów motorowych. Już 21 lutego pod młotek trafić ma jeden z najbardziej utytułowanych pojazdów ostatniego trzydziestolecia - legendarna Lancia Delta HF Integralne Turbo.

Lancia Delta Integrale Evoluzione w stanie jak z fabryki
Lancia Delta Integrale Evoluzione w stanie jak z fabrykiInformacja prasowa (moto)

Nie byłoby w tym może nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że samochód wyprodukowany w 1992 roku zachowano w takim stanie, jakby ledwie przed chwilą opuścił bramy fabryki.

Przez 22 lata auto tylko raz poruszało się po publicznych drogach. Lokalnego dealera Lancii od miejsca zamieszkania nowego właściciela auta dzieliło dokładnie 50 km. Taki też przebieg widnieje na liczniku wyjątkowej Delty.

Samochód to jeden z 400 egzemplarzy (numer 124) limitowanej serii Evoluzione zbudowanej z okazji zdobycia przez Lancię Deltę Integrale piątego z rządu mistrzostwa konstruktorów w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata. Auto polakierowane zostało na - pożądaną wśród kolekcjonerów - biel Martini.

Oferowana do sprzedaży Lancia napędzana jest kultowym, czterocylindrowym, szesnastozaworowym, turbodoładowanym silnikiem o pojemności 2,0 l. Jednostka, która oferowana była również w modelach Thema i Kappa, rozwija 210 KM (przy 5750 obr./min). Jak wszystkie Delty z serii Integrale moc przenoszona jest na koła obu osi.

Sprzedażą Delty zajmuje się wyspecjalizowany w handlu samochodowymi klasykami dom aukcyjny Silverstone Auctions. Auto zlicytowane zostanie w jego siedzibie w Warwickshire.

Przebieg to 50 kmInformacja prasowa (moto)

Szacuje się, że Lancia Delta Integralne osiągnie cenę miedzy 90 a 110 tys. funtów. Egzemplarz nie jest obecnie zarejestrowany, właściciel dokłada do samochodu pełną dokumentację (fakturę zakupu, instrukcję obsługi i książkę serwisową) oraz zestaw oryginalnych narzędzi.

Młodszym czytelnikom przypominamy, że Lancia Delta Integrale na dobre zapisała się w historii motoryzacji i sportów motorowych. Jej debiut przypadł na czas rajdowych potworów z grupy B. Delta S4 dysponowała wówczas mocą 450 KM! Po zmianie przepisów, klasyfikowane w grupie A, Lancie dysponowały mocami około 250 KM.

Lancia Delta Integrale EvoluzioneInformacja prasowa (moto)

Dzięki Delcie Lancia sześć razy z rzędu zdobywała tytuł mistrzowski wśród konstruktorów. Indywidualne tytuły Mistrzów Świata dwukrotnie zdobyli na tym modelu słynni Juha Kankunnen i Massimo 'Miki' Biasion. Kierowcy jeżdżący kolejnymi odmianami Lancii Delty zwyciężyli w sumie w 49 eliminacjach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas