Lavida i CC - największe chińskie nowości Volkswagena
Chiny to największy pojedynczy rynek Volkswagena. Dlatego niemiecka firma bardzo poważnie podeszła do rozpoczętego właśnie salonu w Pekinie.
W zeszłym roku Volkswagen sprzedał w Chinach prawie 3,2 miliona samochodów i jest najpopularniejszą marką w tym kraju. Rok 2018 zapowiada się równie obiecująco - w pierwszym kwartale sprzedano ponad 750 tys. samochodów, czyli o 8,6 procenta więcej niż w analogicznym okresie przed rokiem.
Aby jeszcze wzmocnić tę pozycję Volkswagen podjął inicjatywę "Move forward", w ramach której zamierza gruntownie odnowić paletę modeli oferowanych na chińskim rynku i znacznie ją rozszerzyć o auta z nowych segmentów. Do tego dochodzi bogata oferta tzw. New Energy Vehicles składająca się z hybryd typu plug-in oraz z samochodów elektrycznych.
Podczas "Auto China 2018" w Pekinie, największej imprezy tej branży w kraju, główny nacisk położono na prezentację seadnów, które niezmiennie są bardzo popularne na chińskim rynku. Od lat bestsellerem jest tu Volkswagen Lavida - na zakup tego kompaktowego auta w samym 2017 roku zdecydowało się 450 tys. klientów. Model nowej generacji ma znacznie większe wnętrze. Nowa Lavida została opracowana w oparciu o modułową platformę MQB koncernu Volkswagen.
Premierę w Pekinie świętuje również nowy Volkswagen CC, czyli produkowana w Chinach wersja Arteona. Ten popularny w Europie model typu fastback odznacza się bardzo ekspresyjnym designem, ma elegancką sylwetkę przypominającą auta typu coupé, zapewnia bardzo dużo miejsca w środku oraz wyróżnia się wysokim komfortem. Cechy te zapewniają nowemu CC szczególną pozycję w segmencie limuzyn klasy premium.
Również w Pekinie zaprezentowano przed paroma tygodniami nowego Touarega, teraz model będący technologiczną wizytówką Volkswagena można po raz pierwszy oglądać na targach w Chinach. Klasa aut typu SUV stanowi dzisiaj w Chinach 44 procent rynku i nadal rośnie. Prowadząc ofensywę w dziedzinie SUV-ów Volkswagen znacznie rozszerza swoją obecność także w tym segmencie. Oprócz nowego Touarega jeszcze w 2018 roku na chińskim rynku pojawią się kolejne modele. Będzie wśród nich chińska wersja T-Roca, która miała w Pekinie swoją targową premierę. Nowy model zostanie wprowadzony na tutejszy rynek w trzecim kwartale 2018 roku, a od swojego europejskiego odpowiednika różni się między innymi większym rozstawem osi.
Jak będą wyglądały samochody w bliższej i dalszej przyszłości Volkswagen pokazuje w Pekinie na przykładzie studyjnego modelu I.D. VIZZION. Limuzyna ta będzie w przyszłości najbardziej ekskluzywnym autem z rodziny elektrycznych modeli I.D. i zostanie wprowadzona do sprzedaży najpóźniej w 2022 roku. Studyjny model jest przygotowany do jazdy autonomicznej, jego innowacyjne systemy obsługi oraz informacji wykorzystują intuicyjną komunikację słowną oraz technologię rzeczywistości rozszerzonej.
I.D. VIZZION został skonstruowany w oparciu o nową modułową platformę MEB przeznaczoną do budowy samochodów elektrycznych. Ma ona ogromny potencjał umożliwiając konstruowanie aut należących do niemal wszystkich klas - od modeli kompaktowych, poprzez SUV-y aż do vanów i dużych limuzyn. Pierwsze samochody skonstruowane w oparciu o platformę MEB pojawią się w 2020 roku w Europie i w Chinach. Z przeznaczeniem na rynek chiński, największy dla Volkswagena, do 2023 roku zaplanowano wprowadzenie dziesięciu modeli z wyłącznie elektrycznym napędem. Volkswagen zamierza produkować i sprzedawać w Chinach w 2025 roku 650 tys. samochodów z napędem wyłącznie elektrycznym.