Land Rover Discovery Sport zmodernizowany
W blisko pięć lat od rynkowego debiutu Land Rover zafundował kurację odmładzającą modelowi Discovery Sport. Auto otrzymało m.in. nowy przód i kilka znaczących ulepszeń w kabinie.
![Land Rover Discovery Sport](https://i.iplsc.com/00084JGY3KLAOIMJ-C322-F4.webp)
Jak to zwykle przy liftingach bywa, odświeżony Discovery Sport może się pochwalić nowym oświetleniem i przestylizowanymi zderzakami. Same lampy mają teraz zupełnie inne kształty - zamiast okrągłych pierścieni i soczewek świateł mijania postawiono na ostrzejsze, bardziej zdecydowane, kształty. Reflektory w całości wykonano w technologii LED. Oko fana marki zwróci też uwagę na zmodyfikowany kształt osłony chłodnicy. W ofercie pojawiły się ponadto nowe wzory obręczy kół w rozmiarach od 18 do 21 cali.
Największą nowością we wnętrzu jest system info-rozrywki Touch Pro wyposażony w 10-calowy, dotykowy ekran wkomponowany w konsolę środkową. Nabywcy mogą też liczyć na nowy, cyfrowy, zestaw wskaźników, lepsze materiały wykończeniowe czy... inny lewarek zmiany biegów. Producent podkreśla, że dzięki dodatkowym dwóm miejscom w bagażniku i fotelom drugiego rzędu, składanym w proporcjach 40:20:40, wnętrze daje aż 24 możliwości konfiguracji. Lista opcji obejmuje m.in. zestaw akcesoriów przydatnych w podróżach ze zwierzętami.
W wycieczkach poza utwardzone drogi pomagać ma m.in. znany już z Range Rovera Evoque system ClearSight Ground View. To zestaw, umieszczonych pod pojazdem, kamer, dzięki którym kierowca może omijać kamienie czy korzenie, które mogłyby uszkodzić przewody hamulcowe czy elementy układu napędowego.
![](https://i.iplsc.com/00084JHX7X5SOYUD-C322-F4.webp)
Nowością jest debiutujący w Discovery Sport system mild hybrid (wykorzystujący alternator z funkcją rozrusznika) działający w oparciu o 48-voltową instalację elektryczną.
Land Rover Discovery Sport MY2019
![](https://i.iplsc.com/00084JGHS1T2SV0E-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00084JGD9K2N4KK4-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00084JGGY4P6P3BD-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00084JGKXE7UMM89-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00084JGFQ5HYE5J9-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00084JGJ6P0YT9Q1-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00084JGAMOKTDG6G-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00084JGEXBRV4WAP-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00084JG95O0WL8GJ-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00084JGBVIVX2H7M-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00084JGC8BT7J7B2-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00084JG7OOG8R8R9-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00084JG8JIYCT435-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00084JG5YUFIAUI1-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00084JG19PU7GNYT-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00084JG4M5W6420S-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00084JFZ99K1GA2D-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00084JG2RP95YE38-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00084JG6L08645DE-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00084JG3HFO6USGV-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/00084JG0IDEU2PIC-C322-F4.webp)
Podstawowa odmiana - D150 - ma pod maską wysokoprężny silnik 2.0 l generujący 150 KM i 380 Nm. Jednostka jako jedyna oferowana jest z napędem na przednie koła i ręczną, sześciostopniową, skrzynią biegów. Chętni na odmianę 4x4 muszą dopłacić za przekładnię automatyczną. W ofercie są też mocniejsze wersje wysokoprężne: D180 (180 KM i 430 Nm) oraz D240 (240 KM i 500 Nm) - obie standardowo oferowane z napędem 4x4 i 9-stopniową automatyczną skrzynią biegów.
Zwolennicy silników o zapłonie iskrowym mają do wyboru jednostkę 2,0 l w dwóch wariantach mocy: P200 (200 KM i 320 Nm) oraz P250 (249 KM i 365 Nm). W obu przypadkach napęd 4x4 i 9-stopniowy automat to podstawowa konfiguracja.
PR