Lancia wraca do Europy. Co z Polską?

​Aż trzy nowe modele i ekspansja na rynki Starego Kontynentu. Takie są nowe plany Lancii, które mają zostać zrealizowane do roku 2028. Włoski producent planuje powrócić na europejskie rynki dzięki nowym samochodom elektrycznym.

Lancia Delta
Lancia DeltaInformacja prasowa (moto)

Przypomnijmy, po sprzedażowej klapie nowej Delty z lat 2008-2014, czyli kompaktowego hatchbacka bazującego na platformie Fiata Bravo, włoski producent znalazł się w dramatycznej sytuacji. Markę próbowano ratować korzystając z partnerstwa z Chyslerem. Przez krótki czas w ofercie pojawiły się włoskie wariacje na temat Chryslera 300C i Chryslera Voyagera, czyli Lancie Thema (2011-2014) i Lancia Voyager (2016).

Niestety nowe tapicerki i bogate wyposażenie to za mało, by stworzyć z auta popularnego samochód segmentu premium. Sprzedaż obu modeli była skrajnie niska, co w konsekwencji, w 2017 roku, spowodowało wycofanie się włoskiego producenta z rynków zagranicznych i ograniczenie oferty wyłącznie do - produkowanej w Polsce - Lancii Ypsilon.

Wielki powrót Lancii

Teraz, po pięciu latach stagnacji, Włosi zdecydowali się na ostry zwrot i szykują się właśnie do modelowej ofensywy. Do 2028 roku marka chce mieć 100 punktów dealerskich w około 60 europejskich miastach. Na pierwszy ogień idą Niemcy i Francja. Lista celów obejmuje też m.in.:

  • Hiszpanię,
  • Belgię,
  • Austrię
  • kraje skandynawskie.

Co ciekawe, w przeciwieństwie do Alfy Romeo i DS, Lancia nie ma planów stania się marką globalną. Jej ekspansja poza Włochy oznacza wyłącznie powrót na rynki Starego Kontynentu. Scenariusz jest o tyle realny, że sprzedaż Lancii oprze się głównie na dużych, wielomarkowych dealerach koncernu Stellantis. Szef włoskiej marki - Luca Napolitano - dodaje, że firma zwraca się też w kierunku nowych kanałów dystrybucji, jak np. sprzedaż internetowa.

Lancia po nowemu - aż trzy nowe modele

Ofensywę modelową rozpocznie nowa Lancia Ypsilon. Zgodnie z zapowiedziami nie ma to być jednak bezpośrednia kontynuacja obecnego modelu, co sugeruje, że Włosi postawią na modne w ostatnim czasie suvy segmentu B. Podstawy do takich rozważań daje fakt, że w kategorii przedskoczka "przygotowującego dealerów do pojawienia się nowej Ypislion" występować ma nowa Alfa Romeo Tonale. Debiut Ypsilona zaplanowany jest na rok 2024. Na ten moment wiadomo jedynie, że auto - jak do tej pory - trafić ma głównie w gusta damskiej klienteli i mieć - maksymalnie - 4 metry długości. Włosi nie wypowiadają się jednak na temat miejsca produkcji. Przypomnijmy, że obecna generacja produkowana jest wyłącznie w Tychach.

Dwa lata po Ypsilon w salonach Lancii zadebiutować ma nowy crossover segmentu C. Rok 2028 przyniesie premierę trzeciej nowości - kompaktowego hatchbacka. Zgodnie z panującą modą Włosi stawiają głownie na napędy elektryczne. Dwa ostatnie modele oferowane będą wyłącznie w takiej specyfikacji. W przypadku nowego Ypsilona nabywcy będą się też mogli zdecydować na odmianę hybrydową.  

Lancia Ypsilon 2021

Lancia Ypsilon 
Lancia Ypsilon 
Lancia Ypsilon 
Lancia Ypsilon 
Lancia Ypsilon 
Lancia Ypsilon 
Lancia Ypsilon 
Lancia Ypsilon 
Lancia Ypsilon 
Lancia Ypsilon 
Lancia Ypsilon 
Lancia Ypsilon 
Lancia Ypsilon 
Lancia Ypsilon 

***

Motorandka z Joanną Zientarską - Peugeot 208 GTINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas