Laguna II na piątkę

Laguna zachowuje tytuł pierwszego szego na świecie pojazdu, któremu udało się w teście bezpieczeństwa uzyskać maksymalną ocenę 5 gwiazdek. Ogłaszając ostateczne wyniki testów w segmencie M2 (laguna II, peugeot 406, citroën C5, audi A4, mercedes klasy C) organizacja Euro Ncap potwierdza wysoki poziom bezpieczeństwa laguny II. Jej konkurenci starali się przekroczyć próg 32.5 punktu, niezbędny do uzyskania masymalnej oceny 5 gwiazdek, ale to się nie udało.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Laguna II pozostaje więc jedynym samochodem z wszystkich segmentów, który może się poszczycić "piątką". Podczas testu przeprowadzonego w marcu 2001 roku, laguna II uzyskała wynik 33.1 na 34 punkty. W trakcie zderzenia czołowego przeprowadzonego w trudnych warunkach (prędkość w momencie uderzenia 64 km/h), konstrukcja pojazdu wykazała się doskonałą wytrzymałością. Uderzenie spowodowało nieznaczne tylko odkształcenie.

Ograniczenie odkształceń we wnętrzu kabiny pozostaje najistotniejszą normą w strategii Renault: nowa konstrukcja laguny II zawiera blisko 70 kg specjalnej stali pozwalającej na osiągnięcie wartości sztywności 2,5 raza większej od stali tradycyjnych. Podzespoły takie jak silnik, skrzynia biegów, akumulator, układ wspomagania hamowania, obudowa filtra powietrza oraz różne akcesoria zostały rozmieszczone z uwzględnieniem działania kontrolowanych stref zgniotu.

Na wypadek uderzenia w bok pojazdu środkowy słupek został usztywniony za pomocą wzmocnienia, składającego się z trzech warstw blachy. Dzięki temu jego całkowita grubość wynosi 4,3 mm. To wzmocnienie oraz obecność belki poprzecznej płata dachu i płyty podłogowej, pozwala na lepsze rozłożenie energii uderzenia i ogranicza wgniecenie kabiny. Płaty drzwiowe zostały wyposażone w konstrukcję amortyzującą, umożliwiającą lepsze zabezpieczenie środkowych części ciała.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas