Kultowa Toyota znika z rynku. Pożegnalna wersja powala ceną

Paula Lazarek

GR Supra A90 Final Edition to ostatnia wersja obecnej generacji Toyoty, która pożegna się z rynkiem w wielkim stylu. Razem z GR Supra Lightweight EVO, oba modele wprowadzają ulepszenia w zakresie aerodynamiki. Znamy cenę!

GR Supra A90 Final Edition to ostatnia wersja obecnej generacji Toyoty, która pożegna się z rynkiem w wielkim stylu.
GR Supra A90 Final Edition to ostatnia wersja obecnej generacji Toyoty, która pożegna się z rynkiem w wielkim stylu.materiały prasowe

Toyota wprowadza dwie nowe wersje swojej legendy - GR Supra A90 Final Edition oraz GR Supra Lightweight EVO. Oba modele bazują na platformie obecnej generacji.

GR Supra A90 Final Edition. Inżynierowie zadbali o osiągi

GR Supra A90 Final Edition to ostatnia odsłona obecnej generacji modelu. A90 Final Edition wyposażono w silnik 3.0 o mocy 435 KM i 570 Nm momentu obrotowego. W porównaniu do standardowej wersji, moc wzrosła o 95 KM, a moment obrotowy o 70 Nm.

Takie zmiany pozwoliły na zwiększenie prędkości maksymalnej do 270 km/h. Zawieszenie w tej wersji to amortyzatory KW. Dodatkowo, zmieniono kąt nachylenia kół i zoptymalizowano aktywne sterowanie dyferencjałem, co poprawia przyczepność i zmniejsza podsterowność.

W wersji Final Edition zastosowano szersze opony Michelin Pilot Sport Cup 2 na 19-calowych felgach z przodu i 20-calowych z tyłu. Zainstalowano hamulce Brembo z tarczami o średnicy 19 cali. Zmiany w aerodynamice obejmują karbonowy przedni spoiler oraz tylny spoiler w stylu wyścigowego modelu GR Supra GT4. Zmodyfikowana została także maska, która posiada element poprawiający chłodzenie silnika.

GR Supra A90 Final Edition to ostatnia odsłona obecnej generacji modelu. A90 Final Edition wyposażono w silnik 3.0 o mocy 435 KM (320 kW) i 570 Nm momentu obrotowego. materiały prasowe

GR Supra Lightweight EVO - co udoskonalono?

GR Supra Lightweight EVO - w tej wersji zastosowano zmodyfikowane zawieszenie, które obejmuje nowe amortyzatory i mocniejsze stabilizatory.
Nowy spoiler oraz zmodyfikowane lotki na przednich nadkolach poprawiają równowagę aerodynamiczną. Zmiany te zapewniają lepszą docisk do drogi, co pozwala na bardziej precyzyjne prowadzenie samochodu. W wersji Lightweight EVO zastosowano 19-calowe felgi w kolorze matowej czerni.
We wnętrzu znajduje się nowe wykończenie foteli - skórzane siedziska z alcantarą i haftem GR, czerwone akcenty na gałce zmiany biegów i pasach bezpieczeństwa.

GR Supra Lightweight EVO - w tej wersji zastosowano zmodyfikowane zawieszenie, które obejmuje nowe amortyzatory i mocniejsze stabilizatory.gael thillmateriały prasowe

GR Supra A90 Final Edition i Lightweight EVO - ceny i dostępność

GR Supra A90 Final Edition w Europie, w tym Niemczech, kosztuje około 142 800 euro (ok. 660 000 zł). Dla porównania, standardowy model z silnikiem 3.0 zaczyna się od 73 250 euro (ok. 335 000 zł), a wersja 2.0 od 63 250 euro (ok. 290 000 zł). W Japonii cena wynosi około 92 500 euro (ok. 420 000 zł) lub 15 000 000 jenów.

We wnętrzu znajduje się nowe wykończenie foteli – skórzane siedziska z alcantarą i haftem GR, czerwone akcenty na gałce zmiany biegów i pasach bezpieczeństwa.gael thillmateriały prasowe

Ceny Lightweight EVO nie są jeszcze znane. Obydwa modele będą dostępne w Europie od wiosny 2025 roku, a produkcja A90 Final Edition zostanie ograniczona do 300 sztuk.

Mercedes CLA nowej generacjiSzczepan MroczekINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?