Koniec kultowych kombi od Volvo. To odpowiedź na nowe realia rynkowe

Wszystko wskazuje na to, że Volvo zrezygnuje wkrótce ze swoich kultowych modeli w wariancie kombi. Jak informuje dyrektor marki – taki rodzaj nadwozia jest droższy w produkcji a jednocześnie sprzedaje się dużo gorzej od SUV-ów i crossoverów. W jakim kierunku pójdzie zatem szwedzka marka?

Ulubione nadwozie Polaków znika z rynku. Kolejna marka rezygnuje z kombi
Ulubione nadwozie Polaków znika z rynku. Kolejna marka rezygnuje z kombi Krzysztof MocekINTERIA.PL

Preferencje klientów nieustannie ewoluują, co doskonale odzwierciedla obecny rynek motoryzacyjny. Obecnie to SUV-y i crossovery dominują pod względem popularności, dlatego producenci, starając się sprostać oczekiwaniom nabywców, dostosowują swoje oferty. W rezultacie z rynku stopniowo znikają modele z innych segmentów, które niegdyś stanowiły fundament sprzedaży wielu marek.

Volvo słynęło ze swoich praktycznych Kombi. To jednak przeszłość

Idealnym przykładem może być Volvo, które przez wiele lat słynęło ze swoich praktycznych i rodzinnych modeli kombi. Czasy jednak się zmieniły i teraz, ze względu na malejące zainteresowanie szwedzki producent rozważa porzucenie tego rodzaju nadwozia na rzecz cieszących się większą popularnością liftbacków, SUV-ów i crossoverów.

Volvo, które przez wiele lat słynęło ze swoich praktycznych i rodzinnych modeli kombi.Informacja prasowa (moto)

W Volvo nie ma już miejsca na nadwozia typu kombi

Informacje te potwierdził sam dyrektor marki, Jim Rowan, podczas prezentacji nowego elektrycznego modelu ES90. Podkreślił on, że w najbliższej przyszłości Volvo skupi się przede wszystkim na maksymalizacji zysków ze sprzedaży. W rozmowie z serwisem Autocar Rowan zauważył, że rosnąca popularność większego prześwitu w nowoczesnych pojazdach na zawsze zmieniła zasady gry, a ograniczone moce produkcyjne Volvo sprawiają, że firma ma mniejsze możliwości tworzenia nadwozi takich jak kombi. Nie jest bowiem tajemnicą, że nadwozie tego typu wymaga dużo większych zmian konstrukcyjnych względem bazowego modelu.

Krótko mówiąc, Volvo rezygnuje z nadwozi typu kombi, ponieważ ich produkcja jest kosztowniejsza, a sprzedaż nie dorównuje innym wariantom. Według danych firmy, sedany i kombi w ostatnich latach stanowiły mniej niż 10 proc. całkowitej sprzedaży.

Volvo ES90 wyznaczy nowy trend stylistyczny marki?

W ciągu najbliższych ośmiu lat Volvo zamierza wprowadzić na rynek aż osiem nowych modeli. Pierwszym z nich jest niedawno zaprezentowany ES90, który, choć określany przez producenta jako "sedan", w rzeczywistości bardziej przypomina połączenie liftbacka z crossoverem. Zdaniem Jima Rowana to właśnie ten typ nadwozia stanowi przyszłość motoryzacji i najprawdopodobniej wyznaczy kierunek rozwoju kolejnych modeli marki.