Koniec Carrery GT

Szóstego maja z taśm montażowych zjedzie ostatnie Porsche Carrera GT. Będzie to 1270. egzemplarz tego pojazdu. Wszystkie znalazły już nabywców.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Historia tego samochodu rozpoczęła się w 2000 roku w Paryżu, gdzie na salonie samochodowym zaprezentowano po raz pierwszy prototyp. Entuzjastyczne przyjęcie przez publiczność spowodowało, że wkrótce przedstawiono wersję produkcyjną, a pierwszy egzemplarz wyjechał z fabryki 15 września 2003 roku.

Początkowo planowano zbudowanie serii 1500 sztuk tych pojazdów, ostatecznie ze względu na zmiany przepisów w USA, ograniczono ich liczbę do 1270.

Największym odbiorcą Carrery GT były właśnie Stany Zjednoczone, gdzie trafiła ponad połowa samochodów. 12 procent sprzedano w Niemczech, a pozostałe liczące rynki to Wielka Brytania, Środkowy Wschód i Japonia. Sześć sztuk trafiło nawet do... Chin!

Carrera GT napędzana jest 612-konnym silnikiem V10, który umożliwia osiągnięcie maksymalnej prędkości 330 km/h. Cena w Europie to 390 tysięcy euro, za oceanem - 440 tysięcy dolarów.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas