Koncepcyjny Opel GT od środka
Opel opublikował właśnie pierwsze zdjęcia ukazujące wnętrze koncepcyjnego modelu GT, który zadebiutować ma na salonie w Genewie.
Konstruktorzy postawili na minimalizm - deska rozdzielcza wykonana została z matowego aluminium, co ma być nawiązaniem do lekkiej konstrukcji pojazdu (masa własna Opla GT to równe 1000 kg). Element pełni też ważną rolę konstrukcyjną spinając słupki A i usztywniając karoserię.
Siadając za kierownicą można się poczuć, jak w kabinie myśliwca. Wrażenie potęguje duża powierzchnia przeszklona, na którą składają się nie tylko pokaźne szyby w drzwiach, ale i ogromny, panoramiczny dach.
Nawiązaniem do oryginału z lat sześćdziesiątych są charakterystyczne kształty tablicy przyrządów i ramion kierownicy. Ukłon w stronę nowoczesności stanowią natomiast okrągłe monitory wbudowane w umieszczone po obu stronach deski rozdzielczej aluminiowe oprawy stylizowane na dysze silników odrzutowych (z polerowanym emblematem GT). Ekrany wyświetlają obraz z otoczenia pojazdu i zastępują boczne lusterka.
Funkcjami systemu rozrywki sterować można głosowo lub za pośrednictwem dotykowego ekranu umieszczonego na konsoli środkowej. Adaptacyjny system stara się poznać zwyczaje kierowcy i dostosowuje się do jego potrzeb. Zdaniem Opla "samouczący się" komputer potrafi dostosować do nastroju kierowcy muzykę, trasę a nawet temperaturę wnętrza.
Opel GT Concept
System uczy się też rozpoznawać nawyki kierowcy tak, by zaoferować mu jak najprzyjemniejszą podróż. Przykładowo - kiedy kierowca bardzo się spieszy - jeden z umieszczonych przed jego wzrokiem ekranów może wyświetlać informacje o zużyciu paliwa. Kiedy zbliża się koniec dnia pracy i poprawia się nastrój kierowcy, który chciałby zrelaksować się szybką jazdą krętymi drogami, charakterystyka pedału przyspieszenia, przekładni i silnika jest optymalizowana, a na prawym ekranie pojawiają się informacje o przeciążeniu i przyspieszeniu wzdłużnym.
Konstruktorzy Opla podkreślają, że dzięki interfejsowi HMI poprawiono również poziom bezpieczeństwa. Korzystając z szeregu czujników pojazd monitoruje otoczenie i - głosowo - potrafi ostrzec kierowcę przed zagrożeniem - np. szybko zbliżającym się od tyłu motocyklem.