Koncepcyjny Jeep Treo
Przyjrzyjmy się jednemu z prototypowych modeli zaprezentowanych na trwającym właśnie salonie samochodowym w Tokio. Mowa tu o odważnym pomyśle nazwanym Jeep Treo, który już samym debiutem w Japonii (a nie w USA, czy Europie) zdradza swoją niekonwencjonalność.
Już zdążyliśmy się przyzwyczaić, że koncepcyjne modele kierowane są w głównej mierze do ludzi młodych. Nie inaczej jest w przypadku Treo. Zresztą trudno wyobrazić sobie, by w tej futurystycznej konstrukcji mieli zasiadać w przewadze ludzie starsi cechujący się spokojnym usposobieniem.
Zdaniem przedstawicieli koncernu DaimlerChrysler, Jeep Treo idealnie pasowałby w przyszłości (jeśli w ogóle trafi kiedykolwiek do produkcji) do ulic dużych miast, gdzie w razie potrzeby mógłby być wykorzystywany do weekendowych wypadów na wieś, na plażę, tudzież w góry.
Pojazd posiada zwężającą się z tyłu kabinę i przystosowany jest do przewozu trzech osób w układzie
2+1 (dwie osoby siedzą z przodu, a jeden pasażer na tylnym fotelu). Układ napędowy wykorzystuje energię uzyskaną z przemiany wodoru - paliwo, które
zdaniem specjalistów zastąpi w przyszłości obecnie stosowane źródła energii.
Koła: 19" x 6"
Opony: 185/65R19
Długość: 3235 mm
Szerokość: 1680 mm
Wysokość: 1585 mm
Rozstaw osi: 2450 mm
Rozstaw kół:
Przód/Tył: 1499 mm
Prześwit podwozia: 200 mm
Zwis przedni: 350 mm
Zwis tylny: 430 mm
Waga: 816 kg