Koncepcyjny Caterham AeroSeven

Nowy design, ten sam styl - prototyp AeroSeven zapowiada nową pozycję w gamie modelowej brytyjskiej marki.

Caterham AeroSeven
Caterham AeroSevenCaterham

Futurystyczny design AeroSeven odchodzi nieco od tradycyjnego stylu Caterhamów. Prostokątny, zaokrąglony wlot powietrza otaczają panele nadwozia z włókien węglowych, a zamiast okrągłych reflektorów zastosowano światła diodowe. Surowy charakter konstrukcji podkreśla imponujących rozmiarów tylny dyfuzor, brak przedniej szyby i minimalistycznie urządzone wnętrze, w którym również króluje włókno węglowe.

AeroSeven powstał na zmodyfikowanej platformie Caterhama Seven CSR i wzorem bolidów F1, otrzymał przednie zawieszenie typu push-rod (popychaczowe). Z tyłu zastosowano konstrukcję wielowahaczową.

Jako pierwszy model w historii brytyjskiej marki, AeroSeven został wyposażony w regulowaną kontrolę trakcji. Do jego napędu służy wzmocniona, wolnossąca jednostka benzynowa Forda o mocy 240 KM przy 8500 obr./min, połączona z 6-biegową skrzynią manualną. W rezultacie na sprint do "setki" koncepcyjny speedster potrzebuje niespełna 4 s.

Produkcyjny model Caterhama na bazie AeroSeven ma wejść do produkcji jesienią przyszłego roku.

Caterham AeroSeven

Caterham AeroSeven

Caterham AeroSevenCaterham
Caterham AeroSevenCaterham
Caterham AeroSevenCaterham
Caterham AeroSevenCaterham
Caterham AeroSevenCaterham
Caterham AeroSevenCaterham
Caterham AeroSevenCaterham
Caterham AeroSevenCaterham

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas