Kolejne testy Euro NCAP. Jest i wpadka
W końcu roku nie próżnują specjaliści zajmujący się badaniem poziomu bezpieczeństwa oferowanego przez nowe auta. Euro NCAP opublikował dziś wyniki najnowszych testów zderzeniowych.
Tym razem przetestowano aż dwanaście debiutujących na europejskich rynkach modeli!
W grupie aut sprawdzonych przez Euro NCAP znalazły się: Dacia Logan MCV, Ford Mondeo, Kia Sorento, Land Rover Discovery Sport, Lexus NX, Mini Cooper, Opel Corsa, Porsche Macan, Smart Fortwo, Smart Forfour, Subaru Outback i Volkswagen Passat. Które pojazdy wróciły z placu boju z tarczą?
Maksymalną notę - pięciu gwiazdek - otrzymały: Kia Sorento, Ford Mondeo, Land Rover Discovery Sport, Lexus NX, Porsche Macan, Subaru Outback i Volkswagen Passat. Na szczególne wyróżnienie zasługują zwłaszcza modele Kii i Land Rovera. Sorento otrzymało aż 90 punktów procentowych w kategorii ochrony dorosłych i 83 punkty procentowe za ochronę dzieci. W obu przypadkach to jedne z najwyższych notowań wśród przetestowanych samochodów. Lepsze wyniki w kategorii ochrony dorosłych zanotował tylko Land Rover (93 punkty procentowe).
Szczególną dbałość o zabezpieczenie przed skutkami wypadków najmłodszych pasażerów wykazują za to: Porsche Macan, Volkswagen Passat i Subaru Outback. Każdy z tych pojazdów otrzymał w tej kategorii notę 87 punktów procentowych.
Czterogwiazdkowy wynik zanotowały: Mini Cooper, Opel Corsa, Smart Fortwo i Smart Forfour. Wypada jednak podkreślić fakt, że na niższą notę ogólną wpłynęło gorsze wyposażenie pojazdów z zakresu bezpieczeństwa. Za "systemy wspomagające bezpieczeństwo" każde z wymienionych aut otrzymało po 56 punktów procentowych. W przypadku samochodów ocenionych na pięć gwiazdek było to co najmniej 66 punktów (Ford Mondeo).
Największym przegranym nowej serii testów jest bez wątpienia nowa Dacia Logan MCV. Samochód otrzymał ogólną notę trzech gwiazdek i co gorsza w tym wypadku nie chodzi o słabe wyposażenie w systemy elektroniczne.
Zaprojektowane przez konstruktorów Renault auto w kategorii ochrony dorosłych oceniono zaledwie na 57 punktów procentowych. Specjaliści zwrócili uwagę na słabe zabezpieczenie klatki piersiowej oraz stóp kierowcy, zarówno w przypadku zderzenia czołowego, jak i bocznego. Stosunkowo wysoko - na 75 proc. - oceniono poziom zabezpieczenia dzieci. Słabo wypadł za to test z udziałem pieszego. Jego wynik to zaledwie 55 punktów procentowych.
PR