Kolejne miasto zyskało obwodnicę

W sobotę oddano do użytku niespełna 4-kilometrową obwodnicę Przemyśla (Podkarpackie). Inwestycja kosztowała ponad 245 mln zł. Trasa odciąży centrum miasta; jest dużym ułatwieniem dla kierowców zmierzających na Ukrainę przez przejście drogowe w Medyce.

Donald Tusk na otwarciu obwodnicy Przemyśla
Donald Tusk na otwarciu obwodnicy PrzemyślaPAP

Tuż po uroczystym otwarciu obwodnicy do Przemyśla przyjechał premier Donald Tusk. Na zorganizowanej w pobliżu obwodnicy konferencji prasowej premier pogratulował władzom lokalnym tej inwestycji. "Tam w Warszawie odczuwaliśmy oddech na plecach i presję (żeby obwodnica powstała - PAP). I przyniosło to efekt" - mówił.

Prezydent Przemyśla Robert Choma zaznaczył w swoim przemówieniu, że trasa została wybudowana bez żadnych opóźnień. Jak zaznaczył, premier może osobiście przekonać się, że "na kresach nie marnuje się żadna złotówka". "Naprawdę warto inwestować w tę część Polski i ziemię przemyską" - zwrócił się do szefa rządu.

Oddana w sobotę obwodnica Przemyśla łączy dwie drogi krajowe: nr 28 i 77. Przebiega przez kilka dzielnic Przemyśla m.in.: Budy Wielkie i Błonie. W ramach obwodnicy wybudowano m.in. most przez rzekę San. To największy most podwieszany na Podkarpaciu; całkowita długość przeprawy wynosi ponad 531 metrów.

Zakres prac objął również m.in. budowę wiaduktu nad torami kolejowymi i kilku przejść dla pieszych. Pracę przy jej budowie rozpoczęto w połowie października 2010 r.

Całkowita wartość projektu "Budowa wschodniej drogi obwodowej miasta Przemyśla łączącej drogę krajową nr 77 z drogą krajową nr 28" to 245 mln zł. Inwestycja została dofinansowana kwotą ponad 187,2 mln zł z unijnego programu Rozwój Polski Wschodniej. Ponad 34,6 mln zł stanowiło dofinansowanie z budżetu państwa z rezerwy subwencji ogólnej. Pozostała kwota to wkład własny miasta.

Wykonawcą trasy była firma Mota-Engil Central Europe.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas