Kolejne miasto ze znienawidzonymi buspasami

Na głównych olsztyńskich ulicach powstanie 7 km tzw. buspasów, które mają usprawnić miejską komunikację i skłonić mieszkańców do korzystania z autobusów.

Korki i pusty buspas w Warszawie / Fot: Wojciech Traczyk
Korki i pusty buspas w Warszawie / Fot: Wojciech TraczykAgencja SE/East News

W poniedziałek gmina podpisała umowę w tej sprawie.

Umowa podpisana w poniedziałek przez prezydenta Olsztyna Piotra Grzymowicza warta jest ponad 31 mln zł. Buspasy mają powstać w dwa lata. Wykonawcą projektu i inwestycji będzie - wybrane w przetargu - konsorcjum trzech spółek: olsztyńskiego PUDIZ-u (lider) oraz Warmińsko-Mazurskiego Przedsiębiorstwa Drogowego z Gutkowa i warszawskiej spółki DRO-KONSULT.

Wykonawca ma wydzielić pasy ruchu przeznaczone dla autobusów w dwóch głównych "korytarzach" komunikacyjnych miasta: wschód - zachód (al. Niepodległości, Pstrowskiego, Mochnackiego, Grunwaldzka) oraz północ - południe (Warszawska, Śliwy). W ramach prac mają zostać zbudowane zatoki autobusowe, przebudowane chodniki, pasy zieleni, wysepki i infrastruktura podziemna oraz zmodernizowane sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach.

Kontrakt na buspasy jest elementem projektu "Modernizacja i rozwój zintegrowanego systemu transportu zbiorowego w Olsztynie". Jednym z jego kolejnych etapów będzie budowa linii tramwajowych.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas