Kiedy pojawi się nowy Ford Focus?

Ford szykuje się właśnie do ofensywy modelowej. Głównym orężem w walce o europejskich nabywców ma być nowe wcielenie kompaktowego Focusa. Co ciekawe jednak, auto nie zostanie zaprezentowane na salonie genewskim.

Ford Focus RS
Ford Focus RSINTERIA.PL

Obecna, trzecia generacja Forda Focusa pojawiła się w salonach osiem lat temu roku. Mimo tego, samochód cieszy się zaskakująco dużym wzięciem na Starym Kontynencie. W zeszłym roku firma dostarczyła europejskim nabywcom 253 609 egzemplarzy, czyli aż o 8 proc. więcej niż w roku 2016.

Wynik stawia Focusa na 8. pozycji wśród najchętniej kupowanych nowych aut w Europie. Chociaż sprzedaż liderującego Volkswagena Golfa jest przeszło dwukrotnie wyższa, podstarzały Ford i tak sprzedaje się lepiej niż 10. w zestawieniu Opel Astra (242 442 egzemplarze) i 15. Renault Megane (213 602 egzemplarze).

Przedstawiciele Forda liczą, że debiut czwartej generacji Focusa nie pozostanie bez wpływu na statystyki. Co zaskakujące, auto nie pojawi się na marcowym salonie motoryzacyjnym w Genewie. W Szwajcarii zobaczymy jedynie odświeżone wersje Forda Edge i budżetowego modelu Ka+. Niewykluczone, że w Genewie zadebiutuje też oferowana już w Chinach siedmioosobowa odmiana modelu Edge. Kilka dni temu dyrektor finansowy Forda Bob Shanks w jednym z wywiadów stwierdził, że plan marki zakłada wprowadzenie na Stary Kontynent siedmioosobowego suva. W Europie Zachodniej firma nie oferuje dziś ani jednego auta tego typu. W Rosji klienci zamówić mogą - oferowany z trzema rządami siedzeń, model Explorer.

Oficjalny debiut nowego Focusa zaplanowany został na kwiecień. Dzięki temu uwaga dziennikarzy motoryzacyjnych skupiona będzie wyłącznie na nowym modelu - firma odsłoni karty dopiero, gdy opadnie już medialna wrzawa wokół licznych premier salonu genewskiego.

Czwarte wcielenie Focusa pomóc ma odbudować europejską pozycję marki. Amerykanie przyznali ostatnio, że w 2017 roku zysk firmy na Starym Kontynencie zmalał aż o 81 proc. To w dużej mierze "zasługa" brexitu, który dramatycznie odbija się na sprzedaży Forda Fiesy. W 2017 roku sprzedaż tego modelu w Europie zamknęła się liczbą 269 178 egzemplarzy. Wynik jest o 13,5 proc. słabszy niż na koniec 2016 roku.

PR

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas