Kia Optima musi wrócić do serwisu. Podróżnym zagraża... podsufitka

Kia Optima może posiadać wadę konstrukcyjną, która w razie wypadku stanowi dodatkowe zagrożenie dla pasażerów. Akcja serwisowa obejmuje ponad 250 tys. samochodów.

Kia Optima trzeciej generacji może mieć problem z mocowanie płyt wzmacniających sufit pojazdu
Kia Optima trzeciej generacji może mieć problem z mocowanie płyt wzmacniających sufit pojazdumateriały prasowe

Po raz pierwszy o tym problemie Kia dowiedziała się w maju tego roku. Wtedy to do centrali marki dotarł pozew sądowy związany z konstrukcją podsufitki.

Kia Optima - sufit nie pochłania energii uderzenia

Pod tapicerką podsufitki samochodu zamontowane są płyty wzmacniające, które mają zapewnić odpowiednią sztywność nadwozia oraz w razie wypadku pochłonąć część energii uderzenia.

Jak wynika z majowego pozwu dostarczonego do Kii w USA, w czasie jednego z wypadków, w którym uczestniczyła Kia Optima, jej kierowca został raniony przez metalowy wspornik łączący płyty. Po analizie materiału dowodowego inżynierowie Kii doszli do wniosku, że rzeczywiście element ten wymaga poprawy.

Kia Optima - ponad 250 tys. aut do serwisu

Pomimo braku podobnych zgłoszeń podjęto decyzję o modyfikacji wszystkich podobnych egzemplarzy Kii Optima. Chodzi o samochody wyprodukowane od 12 sierpnia 2011 do 27 września 2013 w Gruzji. Łącznie akcją objętych jest dokładnie 257 998 samochodów na całym świecie.

Naprawa w serwisie będzie polegała na zastosowaniu kleju przemysłowego na lewej i prawej płycie podsufitki, który ma je dodatkowo wzmocnić. Oczywiście naprawa zostanie przeprowadzona bezpłatnie.

O akcji serwisowej dealerzy zostaną poinformowani 22 września, a od 26 września Kia będzie informowała kierowców o konieczności stawienia się w serwisie.

***

Moto Flesz - odcinek 50. Rosną koszty budowy dróg, auta elektryczne w Polsce mają pod górkęINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas