Kia Optima musi wrócić do serwisu. Podróżnym zagraża... podsufitka
Kia Optima może posiadać wadę konstrukcyjną, która w razie wypadku stanowi dodatkowe zagrożenie dla pasażerów. Akcja serwisowa obejmuje ponad 250 tys. samochodów.
Po raz pierwszy o tym problemie Kia dowiedziała się w maju tego roku. Wtedy to do centrali marki dotarł pozew sądowy związany z konstrukcją podsufitki.
Pod tapicerką podsufitki samochodu zamontowane są płyty wzmacniające, które mają zapewnić odpowiednią sztywność nadwozia oraz w razie wypadku pochłonąć część energii uderzenia.
Jak wynika z majowego pozwu dostarczonego do Kii w USA, w czasie jednego z wypadków, w którym uczestniczyła Kia Optima, jej kierowca został raniony przez metalowy wspornik łączący płyty. Po analizie materiału dowodowego inżynierowie Kii doszli do wniosku, że rzeczywiście element ten wymaga poprawy.
Pomimo braku podobnych zgłoszeń podjęto decyzję o modyfikacji wszystkich podobnych egzemplarzy Kii Optima. Chodzi o samochody wyprodukowane od 12 sierpnia 2011 do 27 września 2013 w Gruzji. Łącznie akcją objętych jest dokładnie 257 998 samochodów na całym świecie.
Naprawa w serwisie będzie polegała na zastosowaniu kleju przemysłowego na lewej i prawej płycie podsufitki, który ma je dodatkowo wzmocnić. Oczywiście naprawa zostanie przeprowadzona bezpłatnie.
O akcji serwisowej dealerzy zostaną poinformowani 22 września, a od 26 września Kia będzie informowała kierowców o konieczności stawienia się w serwisie.
***