Kia Optima musi wrócić do serwisu. Podróżnym zagraża... podsufitka
Kia Optima może posiadać wadę konstrukcyjną, która w razie wypadku stanowi dodatkowe zagrożenie dla pasażerów. Akcja serwisowa obejmuje ponad 250 tys. samochodów.
Po raz pierwszy o tym problemie Kia dowiedziała się w maju tego roku. Wtedy to do centrali marki dotarł pozew sądowy związany z konstrukcją podsufitki.
Kia Optima - sufit nie pochłania energii uderzenia
Pod tapicerką podsufitki samochodu zamontowane są płyty wzmacniające, które mają zapewnić odpowiednią sztywność nadwozia oraz w razie wypadku pochłonąć część energii uderzenia.
Jak wynika z majowego pozwu dostarczonego do Kii w USA, w czasie jednego z wypadków, w którym uczestniczyła Kia Optima, jej kierowca został raniony przez metalowy wspornik łączący płyty. Po analizie materiału dowodowego inżynierowie Kii doszli do wniosku, że rzeczywiście element ten wymaga poprawy.
Zobacz również:
Kia Optima - ponad 250 tys. aut do serwisu
Pomimo braku podobnych zgłoszeń podjęto decyzję o modyfikacji wszystkich podobnych egzemplarzy Kii Optima. Chodzi o samochody wyprodukowane od 12 sierpnia 2011 do 27 września 2013 w Gruzji. Łącznie akcją objętych jest dokładnie 257 998 samochodów na całym świecie.
Naprawa w serwisie będzie polegała na zastosowaniu kleju przemysłowego na lewej i prawej płycie podsufitki, który ma je dodatkowo wzmocnić. Oczywiście naprawa zostanie przeprowadzona bezpłatnie.
O akcji serwisowej dealerzy zostaną poinformowani 22 września, a od 26 września Kia będzie informowała kierowców o konieczności stawienia się w serwisie.
***