Kia opracowała nową automatyczną przekładnię o 8 biegach

Koreańczycy nie zwalniają tempa. Kia ujawniła szczegóły techniczne dotyczące opracowanej właśnie automatycznej skrzyni biegów o ośmiu przełożeniach.

Silnik wraz z nową przekładnią
Silnik wraz z nową przekładniąInformacja prasowa (moto)

Przekładnia zaprojektowana została przez koreańskiego producenta we własnym zakresie. Warto podkreślić, że od początku konstruowano ją z myślą o wykorzystaniu w przednionapędowych pojazdach z umieszczonymi poprzecznie jednostkami napędowymi.

Taka zabudowa to ogromne wyzwanie dla konstruktorów automatycznych skrzyń biegów - sama przekładnia musi się bowiem charakteryzować niezwykle kompaktową budową. Zdaniem Koreańczyków nowa skrzynia AT8 zajmuje tyle samo przestrzeni, co dotychczasowe automatyczne przekładnie o ośmiu przełożeniach, ważąc przy tym o 3,5 kg mniej.

Program opracowania nowych skrzyń biegów ruszył w 2012 roku. Od tego czasu zatrudnieni przez Koreańczyków konstruktorzy opatentowali aż 143 rozwiązania związane z systemami przenoszenia napędu. Najwięcej czasu pochłonęło opracowanie wysokowydajnej pompy oleju, która jest źródłem największych strat energii w przypadku każdej klasycznej przekładni automatycznej. W innowacyjny sposób zajęto się również mechatroniką sterującą. Umożliwiło to zmniejszenie liczby zaworów sterujących pracą przekładni z 20 do zaledwie 12.

Kia Cadenza z nową przekładniąInformacja prasowa (moto)

Nowa automatyczna skrzynia opracowana z myślą o przednionapędowych autach zadebiutować ma w kolejnej generacji flagowej Kii Cadenza. Zupełnie nowe wcielenie auta trafić ma na wybrane rynki już w przyszłym roku.

Nowa przekładniaInformacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas